Restaurant og utested i Oslo

Påatt

Elsker forumet
BV-jentene kan brukes til det meste [:D]

Kan noen hjelpe meg med noen forslag til bra restauranter og artige utesteder i Oslo?

Holder på å planlegge Oslo tur med jobben og trenger noen gode tips.

Hva er IN-stedene i Oslo nå? Hvor bør vi dra. (aldersmessig så tror jeg vi ligger rundt 30+år de aller fleste).

Noen Oslo jenter her inne som kan annbefale noe? [:)]

hva med wallmanns?

Resturant: på akerbrygge mener jeg det ligger en thailandsk resturant (mener den er thailandsk) der sitter dere å spiser digg mat, plutselig begynner det å "tordne/lyne/regne" osv osv.. i lokalene... Har hørt masse fint  om den resturanten, men ikke vært der selv... (husker heller ikke hva den heter..) hehe

er ikke oslo jeg er mest, så er ikke såå kjent der...

ORIGINAL: veronica2

Resturant: på akerbrygge mener jeg det ligger en thailandsk resturant (mener den er thailandsk) der sitter dere å spiser digg mat, plutselig begynner det å "tordne/lyne/regne" osv osv.. i lokalene... Har hørt masse fint  om den resturanten, men ikke vært der selv... (husker heller ikke hva den heter..) hehe

Yayas heter den og ligger i Munkedamsveien (liksom på baksiden av Aker Brygge). Absolutt min favoritt[:D]. Har vært i Thailand 2 ganger og her har de faktisk nesten like god mat som selv i Smilets land. Fantastisk atmosfære med servitører i Havaianas og singleter, fuglekvitter på do og saronger til duker. Jeg blir like skuffet hver gang jeg kommer ut av restauranten og ser at jeg befinner meg i OSLO. Trodde jo jeg var i Thailand[8D]

Den heter Yaya's (eller noe sånt). Jeg har vært på den som ligger på Majorstua/Frogner og kan anbefale maten.
Plah har veldig god thaimat (ligger nederst i Bogstadveien)
Süd Øst har god mat (men nå er det en stund siden jeg var der)

Hmmm... kommer ikke på flere i farten

Utesteder har jeg null peiling på.

ORIGINAL: november2010

Yayas heter den og ligger i Munkedamsveien (liksom på baksiden av Aker Brygge). Absolutt min favoritt[:D]. Har vært i Thailand 2 ganger og her har de faktisk nesten like god mat som selv i Smilets land. Fantastisk atmosfære med servitører i Havaianas og singleter, fuglekvitter på do og saronger til duker. Jeg blir like skuffet hver gang jeg kommer ut av restauranten og ser at jeg befinner meg i OSLO. Trodde jo jeg var i Thailand[8D]

Yaya's i Bogstadveien er MYYE bedre enn den i Munkedamsveien, forresten[:)]

Har forøvrig fler steder på lager:

*Lompa (Olympen) på Grønnland.. Veeeldig populært og veldig flott!

*DS Louise, Sjømagasinet eller Bølgen & Moi.. alle 3 på Aker Brygge

kommer ikke på fler i farta...

Anbefaler Klosteret Restaurant, Lofoten Fiskerestaurant og Ekeberg Restauranten[:D] Er 3 kjempe fine restauranter, men er i en litt høypris klasse.. Du får det du betaler for å si det sånn[:D]

Tors Hammer og Cosmopolite er utesteder jeg har hørt er bra og som passer årsklassen[:D] Aldri vært på noen av de selv..

Takk for mange bra forslag :)

Bare å komme med flere forslag. Vi skal ha komite møte over helgen, så greit å ha litt å velge mellom [:)]

Det kommer litt an på hva slags type gjeng dere er. Jeg er selv godt over 30 og har god oversikt over utelivet i byen (hadde i alle fall før februar i fjor), men ville anbefalt andre ting til min søster enn til meg selv (til tross for at vi er like gamle). Jeg nevner plassene jeg kommer på som jeg liker:

Restauranter: Arakataka (kul bar i bakgården), Olympen som nevnt tidligere (her kan du både spise og danse), Habibi (en av mine favoritter med veldig god Meze som setter standarden for en knall kveld), Oriental over Bohemen (gamle Dinner med fantastisk Dim Sum), Nodee (super sushi og crispy duck)
Bar: Internasjonalen (dødsbra drinker og dansing i andreetasjen), Bar Boca (Grünerløkka), Mono, Hells Kitchen.

Nå våkner småttis, så det ble alt i denne omgang :)

Editert da jeg glemte Ryes (løkka), Fisk og Vilt.

Skulle jeg satt sammen den mest allsidige pakken med litt alternativ vri ville jeg anbefalt: Habibi for spising og Olympen for partai!

Tors Hammer er etter min erfaring en real rølpebar (nå skal det sies at jeg ikke har vært der siden 90-tallet, men kjenner folk som har vært der det siste året og det ser ikke ut til å ha forandret seg stort). Cosmopolite tror jeg i hovedsak er et konsertsted, det var det i alle fall på 90-tallet.

Back
Topp