Respons på stryking av mage

Sheherasade2017

Glad i forumet
Jeg har nå i lang tid merket at magen kan bli ekstra hard og at det romsterer når jeg stryker på magen. Spesielt der det føles som om han ligger med rumpa. Det er akkurat som om han strekker seg litt ekstra mot berøringen. I det siste har det blitt enda tydeligere med reaksjoner når jeg stryker magen. Også når jeg slutter å stryke er det aktivitet, som om han vil ha mer. Så da måtte jeg jo Google, og fant denne. [emoji4]

https://www.whattoexpect.com/news/pregnancy/fetus-response-mother-rubbing-belly-study/

Ser ut til at jeg får en ordentlig kose-gutt. Akkurat som faren sin. [emoji1]

Sånn er det her også [emoji4] sambo snakker mye med magen, stryker og får masse respons fra han [emoji170]

Oj, så kult at noen har forsket på det! Jeg har ikke merket noe tilsvarende, men er jo ikke like langt på vei heller. Kanskje det kommer på sikt. :)

Å, så koselig!

Her blir det neesten alltid stille så fort én av oss legger hånda på magen :(

Hos meg er det samme som hos Jolanda. Det blir som regel helt stille med en gang en av oss legger en hånd på magen.. Forandrer seg nok med tida:)

Her kan det være mye bevegelse og som jeg får kjenne, men med en gang jeg prøver å filme så slutter han. Og viss gubben ligger hånden på så går det en stund før bevegelsene begynner igjen. Er akkurat som om lillegutten skjønner at noe annet skjer.. :)

Sniker fra oktober :-)

Her er det mye reaksjon å få fra lille når jeg tar på magen.
Kjenner ofte en liten rumpe eller fot som strekker seg etter berøring.
Merker forskjell om samboer tar på magen, men han er flink til å både prate og ta mye på magen så det er ikke stille lenge.

Kose dere masse med disse små stundene :Heartred
Jeg kommer til å savne det litt :happy:

Her kan det være mye bevegelse og som jeg får kjenne, men med en gang jeg prøver å filme så slutter han. Og viss gubben ligger hånden på så går det en stund før bevegelsene begynner igjen. Er akkurat som om lillegutten skjønner at noe annet skjer.. :)

Samme her. Jeg har sikkert prøvd å filme 30 ganger :hilarious: Jeg klarte å få et skikkelig spark på film én gang, faktisk, men har ikke fått det til siden.

Jeg har nå i lang tid merket at magen kan bli ekstra hard og at det romsterer når jeg stryker på magen. Spesielt der det føles som om han ligger med rumpa. Det er akkurat som om han strekker seg litt ekstra mot berøringen. I det siste har det blitt enda tydeligere med reaksjoner når jeg stryker magen. Også når jeg slutter å stryke er det aktivitet, som om han vil ha mer. Så da måtte jeg jo Google, og fant denne. [emoji4]

https://www.whattoexpect.com/news/pregnancy/fetus-response-mother-rubbing-belly-study/

Ser ut til at jeg får en ordentlig kose-gutt. Akkurat som faren sin. [emoji1]

Awwww! [emoji7] Sååå koselig med respons fra den lille! [emoji847] Her får jeg ingen respons fra de små, men kan holde hånda en stund og kjenne etter når de romsterer. Veldig herlig følelse [emoji5]

Haha! [emoji23] akkurat sånn er det her og!
Får kjenne bevegelse, men å filme de, Nope! Helt umulig...
Sambo får heller ikke kjenne noe særlig, da blir det stille [emoji28]

Back
Topp