respekt av dine foreldre

lille*jenta87

Forelsket i forumet
mamma respekterer ikke den måten jeg oppdrar thea på [&:] jeg blir så frustrert, virker som om alt må gjøres på hennes måte, og det hjelper ikke å si i fra, hva skal jeg gjøre?

jeg har lest og blitt fortalt av helse søster at man helst ikke skal si NEI til barn, man skal heller prøve å forklare at sånn gjør man ikke. og det gjør jeg med thea og hun forstår meg når jeg sier for eks, thea ikke gå opp trappen for da kan du få au, og da gjør hun ikke det. hvis thea har gjort noe galt så setter jeg meg ned på hennes høyde og snakker rolig til henne og det syns jeg fungerer veldig bra. men når thea er hos mamma så gjør hun alt det som jeg prøver å ungå. hvis thea får sinna utbrudd ser mamma ned på thea og skjefter på hun, når thea gjør noe hun ikke får lov til sier hun NEI, selvom jeg har sagt at jeg ikke vil at hun skal si det til hun.

vet ikke hva jeg skal gjøre jeg [&:] mamma ser bare dumt på meg når jeg forklarer hun at jeg vil ikke at man skal si nei til thea men si det på en annen måte. mamma rister bare på hodet og sier at da kommer hun aldri til å få den riktige oppdragelsen, men HALLO det er flere måter å oppdra unger på [&o] jeg blir så lei.

gjør jeg alt feil eller hva? uff [&o]

jeg syns du bruker helt riktig metode, gjør det samme med fabian.
syns moren din burde respektere deg og din oppdragelse.
at hun sier at hun ikke får riktig oppdragelse, blir litt provosert jeg.
syns du er kjempe flink, du er en fantastisk mamma[:)]

Høres fornuftig ut i mine ører...det skal jeg gjammen lære av! Ikke noe nei ,men forklaring. Takk...du høres ut som ei fornuftig mor. Stå på...du vet best for barnet ditt.

gad.. det er foreldrene som skal bestemme hvordan barn skal oppdras da.. og foreldre som vet hva som fungerer best på sine unger - er min mening da [:)]

har gjort det mange ganger.....og jeg bruker den måten mye over Eivind nå...

Mathias er jeg veldig snar med å forklare til, han forstår mer en Eivind, men jeg tror det er viktig å forklare begge hvorfor

Med MAthias har jeg også vært flink med å ta ham ut av situasjonen når ting går på tverke...synes ikke så mye for den metoden å sette de på en plass til de har roet seg. så jeg prøver først å forklare og så hvis det ikke nytter tar jeg ham med ut og snakker på tomannshånd. Først lar jeg ham si hva som er galt og etter på pleier jeg å repetere det han har sagt og spør ham om det var rett...(på den måten får han bekreftelse på at mamma faktisk hører på) og så sier jeg at nå må han høre litt på meg, siden jeg hørte på ham....da er han blitt så pass rolig at vi kan ha en diskusjon og som oftes går vi inn igjen og har det koselig videre

tusen takk at dere er enige [:)] er godt å høre at alle har sine måter å oppdra sine barn på. bare at mamma kunne få det inn i hode sitt ville alt vært bærre lekkert [:D][;)]

ja, prøvde å prate med hun i går. men hun skjønner ikke hvorfor jeg vil oppdra thea på en annen måte enn den hu gjorde på meg og broren min. for den måten hu hadde brukt på oss var jo så fin. men hun skjønner ikke at jeg har mine metoder og hun har sine.
men men håper hun skjønner det snart for jeg blir gal når hun holder på sånn [&:]

ja, hun (mora mi) kunne bare prøvd å si noe, så skulle hun fått mye i retur....

Herlighet. Da hadde ejg blitt sin på min mor hvertfall. Mamma har aldri fortalt meg hvordan jeg skal oppdra adrian,men hun gir jo tips vist hun tror jeg trenger det. Synes du gjør helt riktig jeg.
Jeg sa nei til adrian før,men fant fort ut at det ikke hjalp,så nå sier ejg det bare i "nødsitusjoner" og da reagerer han. Lar han også få styre med det han vil her hjemme for da blir han bare lei det til slutt uansett.

jeg klarer ikke å slutte helt å bruke ordet nei, hvis jeg blir kjempe redd for noe thea gjør så kommer jo ordet nei opp med en gang. men vil liksom ikke si det til vanlig sånn som mamma gjorde på meg og broren min.

mhm [&o] er så slitsomt at di ikke bare kan høre på oss det er våres barn og vi bestemmer selv åssen vi nil oppdra barna våres. selvom thea ikke blir oppdratt på mamma sin måte blir hun jo en snill unge fordet, hun blir en som har respekt for eldre som har respekt for hun. men mamma tror siden at thea ikke blir oppdratt på hennes måte så blir hun en forferdelig person [>:] virker sånn på mamma ihvertfall [&:]

tusen takk at dere er eninge med meg [:)] da vet jeg at jeg gjør riktig ihvertfall [;)]

Back
Topp