Reservere plass?

Sonalita

Forelsket i forumet
Kan man ringe inn og reservere plass, eller pleier det å være plass? Tilhører Ullevål. Jeg kan ikke ringe inn mens før i slutten av februar, og håper jeg kan komme igang med medisiner i mars. Syntes jeg har ventet lenge nå, og ønsker å rekke et forsøk før sommeren..

Det er som oftest slik at klinikken setter deg opp på det tidspunktet som passer dem, dessverre, men satser på at de har lagt opp løpet ditt slik at du får starte opp straks mens er ringt inn. Det varierer hvilken praksis de har, men normalt sett kan man ikke reservere plass selv. I og med at du skal ringe inn mens i februar, rekker du garantert ett forsøk før sommeren i hvert fall. Lykke til videre! :)

Jeg har fått beskjed om å ringe inn nå i januar, for å avtale forsøk i mars eller april.

Kunne fått forsøk tidligere, men velger selv å vente litt etter en tøff periode etter overstimulering i desember.

Takk for svar! Jeg måtte vente på laparaskopi, så rakk jeg ikke forsøk før jul, og nå må jeg vente til etter jeg har giftet meg, orker ikke å sette igang med ivf midt oppi det hører du til Ullevål Me87? De ønsket oppstart så raskt som mulig etter laparaskopi, så kanskje jeg bør ringe de nå i januar å høre. Jeg gleder meg og gruer meg til å starte. Nedturen blir ganske stor hvis det ikke klaffer.. Ser jo at mange må prøve noen ganger. Har dere hatt mange forsøk?

Håper det går bra med deg nå, og at det klaffer på neste forsøk!

Jeg har prøvd å reservere plass på Ullevål to ganger. Nei begge ganger. Må ringe når man faktisk har mens.
Men, de sier det sjeldent blir fullt! ;)

Jeg har fått plass ganske raskt etter mens, men det kommer an på hvor hard pågang det er akkurat når du er klar ;) Du bør nok innstille deg på å prøve noen ganger, ellers kommer du til å dette langt ned, det er desverre slik at det er ikke noen fasit på hvor mange ganger en må sette inn før det klaffer, noen på første forsøk, med oss på 13 insett :) så du må prøve å være positiv og ta ting som det kommer, det går som oftest bra til slutt og da er all venting og prøving verdt det :)

Jeg har fått plass ganske raskt etter mens, men det kommer an på hvor hard pågang det er akkurat når du er klar ;) Du bør nok innstille deg på å prøve noen ganger, ellers kommer du til å dette langt ned, det er desverre slik at det er ikke noen fasit på hvor mange ganger en må sette inn før det klaffer, noen på første forsøk, med oss på 13 insett :) så du må prøve å være positiv og ta ting som det kommer, det går som oftest bra til slutt og da er all venting og prøving verdt det :)

Jeg har blitt god på både venting, takle at det popper barn ut på alle kanter, og tenke at det ordner seg til slutt.., så håper jo at det faktisk gjør det.

Min trøst er at hverken jeg eller noen andre vet hva fremtiden bringer. Jeg hadde ikke regnet med at det skulle bli så vanskelig å få barn i en ellers så fryktelig fruktbar familie. Er utrolig glad for at jeg ikke viste at det ville bli så vanskelig da vi startet, da hadde jeg nok gitt opp for lenge siden.

Min mekanisme for å ikke bruke alt for mye energi på dette er å tenke at det ordner seg og håpe at det klaffer. Går det ikke første gangen får jeg lære meg å takle det også, og ta neste forsøk hvis den tid kommer. Jeg klarer rett og slett ikke tenke at det kanskje ikke går når vi setter igang. Jeg vet at det kommer til å bli en enorm nedtur for hver gang det eventuelt ikke går, samme hvor mye jeg forbereder meg.

Regner med at det har klaffet for deg, noe som du virkelig fortjener etter 13 innsett Det må være en helt fantastisk følelse!

Jada, det klaffet til slutt, en liten fryseprins :-) er i gang med søskenforsøk, og driver å ruger på to gullegg nå :-) høres ut som du har tenkt mye gjennom ting på forhånd, det er nok veldig positivt, også håper jeg du snart får kommet skikkelig igang, også ønsker jeg dere masse lykke til :-)

Da venter jeg med å ringe til slutten av februar, satser på at det er ledig plass :) har det klaffet for deg?
Jeg er på dag 2 på nedregulering så fortsatt lang tid igjen av denne første IVF runden :) Vi har prøvd i 16 mnd, vært gravid en gang men mistet 6+0. Håper IVF er det som skal til :)

Jada, det klaffet til slutt, en liten fryseprins :) er i gang med søskenforsøk, og driver å ruger på to gullegg nå :) høres ut som du har tenkt mye gjennom ting på forhånd, det er nok veldig positivt, også håper jeg du snart får kommet skikkelig igang, også ønsker jeg dere masse lykke til :)
Gratulerer med en liten gutt, og lykke til med de du tiger på nå :) krysser fingrene for at de sitter! Nå vet du i hvert fall at du kan bære fram et barn :)

Tusen takk, gleder meg til å starte, og se hvordan det går!

Back
Topp