RENVING

mamma bente

Elsker forumet
E de nån som har nå gode råd mot revning? Ha hørt om dæm som smøre sæ me olje ner nede. Kolles olje e de å hjælpe de?

Hei Gravid82. Tror ikke det er noenting som hjelper mot det.. Det er så individuelt fra kvinne til kvinne. Jeg måtte sy 1 sting.. Så jeg klager ikke... Mulig det finnes, men tror ikke det hjelper.. Kanskje 1 av 10..

Tror ikke det med smøring har noen hensikt. Har aldri revnet noe særlig og har aldri smørt. men det skader sikkert ikke å gjøre det i tilfelle[:)]

Noen som bruker noe som heter jordnøttolje (tror jeg det heter...), men om det har noe for seg vet jeg ikke...

Ja det heter jordnøttolje! Jeg smurte med det! Om det egentlig hjalp vet jeg ikke.... jordmora klipte meg, også fikk jeg et par små rifter sa hun. Men det gjør jo huden mer smidig da!
Jeg kommer sikkert til å smøre neste gang og! Skader ihvertfall ikke! [:)]

jeg spiste bringebærkapsler i en mnd eller var det to? før fødselen. -får dem på helsekost. jeg revna ingenting. fikk bare et lite "skrubbsår" som jeg ikke merka noe til selv. og jordmor var overraska at jeg ikke hadde revna, for ungen var ute på to trykk, uten at noen støtta hodet... (jordmor rakk ikke inn før ungen var ute)

Jeg fikk råd av min jormor om å smøre meg, men jeg fikk aldri somlet meg til det. Jeg revnet herifra til evigheten, men jeg vet ikke om det ikke hadde skjedd om jeg hadde smurt da. Er jo verdt et forsøk mener nå jeg [:D]

Revning vil du nok ikke merke.....
Jeg også gruet meg for det og jeg revnet litt...
Viste det ikke selv for jordmoren sa etter fødselen at jeg skulle få en sprøyte før jeg ble sydd fordi jeg revnet litt :)
Så ikke gru deg for det du...

Back
Topp