Rensing av diamantring...HJELP!!

Mr.Darcy

Gift med forumet
Jeg har en diamantring i hvitt gull av sambo når alexander ble født. under selve diamantene, så er det på en måte et hulrom, og inne der ligger det masse grums (fra såpe, vann, klær). Jeg kan ikke ha den på meg lenger, for huden på fingeren blir rød og klør...klør så jeg får store sår......[:(][:(][:(] Har hatt den av en laaaaang periode så fingeren skulle bli bra. tok den så på igjen, og etter ett par timer så begynte jeg å klø, og samme leksa på nytt igjen....[:(]

Noen som vet hvordan jeg kan får renset den....uten å ødelegge den.....?
Er så redd for å ødelegge ringen...og jeg vil jo bruke den, da den betyr så utrolig mye for meg....

ORIGINAL: .Lilla Gumman.

Da vil jeg råde deg å ta den med til en gullsmed. Har selv gjort det med egne ringer. Du vil se en enorm forskjell og ringen blir som ny![:)]

var det dyrt...?

Da vil jeg råde deg å ta den med til en gullsmed. Har selv gjort det med egne ringer. Du vil se en enorm forskjell og ringen blir som ny![:)]

ORIGINAL: _WannabeTari_

legg den i litt lunket salo vann og skyll etterpå.. prøv det..

tanken slo meg på akkurat dette...noen som har prøvd og sett at det virket....

Vært inne på å koke den og....(gjort dette med mange gull og sølv øredobber) men er livredd for å ødelegge den....

Sendet inn min når jeg skulel sette på 2 stener til og da pusset og renset de så den var som ny[:D]

Få de til å pusse og rense den skikkelig, er verdt det[:D]

Tror du kan rense med salmiakk...

Men jeg mener det står sånne diamantrensetips på hjemmesidene til noen av gullsmedbuttkkene...

www.bjorklund.no
www.gullaren.no
www.thune.no

Sign denne. Ringen blir som ny og moro å ta på seg igjen.

Back
Topp