Renselsen - plutselig større blødning?

Ferny

Forelsket i forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei! Det er en mnd siden fødsel, og jeg trodde jeg så og si var ferdig med renselsen da det kun var litt farge på utfloden. Kunne bruke kun truseinnlegg. I går begynte jeg å blø en del mer, og det var friskt blod. Blør like mye i dag, og må bruke bind. Leste en plass at man ofte får en større blødning når skorpen på morkaken løsner, men trodde dette skjedde etter ca. 10-14 dager, ikke en måned? Noen som har erfaringer? Jeg er førstegangs :)
 
Hei! Det er en mnd siden fødsel, og jeg trodde jeg så og si var ferdig med renselsen da det kun var litt farge på utfloden. Kunne bruke kun truseinnlegg. I går begynte jeg å blø en del mer, og det var friskt blod. Blør like mye i dag, og må bruke bind. Leste en plass at man ofte får en større blødning når skorpen på morkaken løsner, men trodde dette skjedde etter ca. 10-14 dager, ikke en måned? Noen som har erfaringer? Jeg er førstegangs :)

Fikk en større blødning etter fem uker (hadde ikke blødd noe særlig på to uker da), som varte 3-4 dager. Type mensmengde. Så forsvant der igjen, og har ikke sett noe mer til det nå (8 uker etter fødsel). Er andregangs, og blødde av og på i 8 uker etter første fødsel. Så lenge du ikke har magesmerter, feber eller dårlig allmenntilstand, er det mest sannsynlig helt harmløst. Får du en av de symptomene, må du ta kontakt med lege :)
 
Ikke egen erfaring men en kjenning opplevde det samme. Allmenntilstanden ble dårlig så hun dro til legen. Legen mente det var menstruasjonen som var tilbake.
 
Tror det er vanlig at det kommer og går litt. Stort sett ikke hatt noe blod på kanskje to uker, men så kom det litt friskt blod. Er 5 uker siden fødsel.
 
Jeg skal lete litt, men er ganske sikker på at jeg opplevde det samme etter 4-5 uker.
 
Snakket med ei venninne, hun opplevde også en større, frisk blødning etter rundt 4 uker. Det har avtatt nå heldigvis! :)
 
Back
Topp