Renselsen og graviditet!?

2725020070603

Glad i forumet
Kan man bli gravid hvis man fortsatt har renselse??

Er 4 uker siden fødsel, og fortsatt litt igjen avrenselsen her... og kondom som sprakk :/ nervøs!!
 
Ein kan vel få mensen før renselsen er over så det er nok mulig :)
 
Det er sikkert mulig, men hvis du ammer er det mye mindre sannsynlighet har jeg lest! Ammehormonene som hjelper til med melkeproduksjon og utdrivning fungerer nemlig som en naturlig prevensjon. Det er såklart ikke like sikkert som et prevensjonsmiddel, men det kan jo være med på å gjøre det mye vanskeligere å bli gravid :)
 
Man kan få eggløsning når som helst, så det kan skje. Hvor sannsynlig det er vet jeg ikke :) At amming fungerer som prevensjon tar jeg ikke for god fisk, det er mange som får igjen menstruasjonen mens de fullammer, og for å få mensen må man ha hatt eggløsning :)
 
Man kan få eggløsning når som helst, så det kan skje. Hvor sannsynlig det er vet jeg ikke :) At amming fungerer som prevensjon tar jeg ikke for god fisk, det er mange som får igjen menstruasjonen mens de fullammer, og for å få mensen må man ha hatt eggløsning :)

Sant det... tok en eggløsningtest og den var heldigvis negativ. Men roer meg ikke helt likevel.... :p
 
Sant det... tok en eggløsningtest og den var heldigvis negativ. Men roer meg ikke helt likevel.... :p
He he det er en del angrepiller man ikke kan ta når man ammer vet jeg. Du får vente et par uker og ta en graviditetstest da :D Vi har tenkt å hoppe av i svingen frem til jeg setter inn spiral :p Ikke den sikreste prevensjonen det heller :p
 
Man kan få eggløsning når som helst, så det kan skje. Hvor sannsynlig det er vet jeg ikke :) At amming fungerer som prevensjon tar jeg ikke for god fisk, det er mange som får igjen menstruasjonen mens de fullammer, og for å få mensen må man ha hatt eggløsning :)
*rekker opp hånda* :p
 
Jeg fikk mensen noe 2 dager før lille var 5 uker.
De sier jo at man kan bli gravid før første mens etter graviditet
 
Back
Topp