Renselsen/bind/klør/vondter/ spm til dere..

Smila79

Forelsket i forumet
Nå er det 1 uke og 3 dager siden fødselen. Jeg måtte klippe så jeg har sydd.
Kjenner det godt og er øm der nede.. Kjenner nå at det klør SYKT ved inngangen til skjeden til tider.. Er vel stingene? Klør så ille at jeg må ta meg en dusj for å la dusjstrålene klø litt [;)]
Klarer ikke gå med bind lenger, ble så klam og følte det gjorde det værre. Går derfor uten og skifter heller truse flere ganger om dagen. Blør ikke lenger, kommer litt ( gørr [&:]) når når jeg er på do..
Har hatt også vondt i området rundt klitoris, innvendig på en måte.
Når jeg skal tisse så er det ikke lett å holde igjen før jeg setter meg, kniper som bare det og håper det vil hjelpe.

Hvordan bind bruker dere? Hvor lenge tenker dere å bruke det/ hvor lenge brukte dere det?
Hvordan står det til "down there" hos dere jenter?

Jeg har også vondt der! Merker det også når jeg sitter[:'(]
I tillegg sliter jeg med å tisse..[:-]

Her er det 2 uker siden fødselen, og det klør innimellom her også. Jeg har også vondt rundt klitoris, bak.
Merker det spesielt når jeg presser for å tisse.
Håper det bedrer seg.

Jeg vasker meg med sånn medisinsk grønnsåpe (da svir det litt der og da, men blir bedre etterpå)

Jeg må bruke bind hele tiden, kommer noe av og til, og føler det er mer renslig det enn å bytte undertøy hele tiden, men vurderer å gå over til truseinnlegg nå.

ORIGINAL: LineMerethe

Jeg har også vondt der! Merker det også når jeg sitter[:'(]
I tillegg sliter jeg med å tisse..[:-]

Jeg også sliter med å tisse. Med mindre jeg går på do akkurat i det jeg må veldig tisse. Hvis ikke blir jeg sittende å presse lenge, og det er vondt, føler at ting vender utover når jeg sitter på do :-P

Jeg vil anbafale saba bind. Dei er store og litt klumpete, men dei holder det tørt og godt. [:D] Brukte det i 5 uker, "blødde" lenge.
Jeg brukte always og libress i begynnelsen, men det begynte å klø i underlivet og jeg var redd jeg hadde fått sopp. Fikk beskjed av flere leger, helsesøster og dei på apoteket at jeg ikke fikk bruke noe canesten greier før stingene var grodd og at jeg bare måtte leve med det til det gav seg. [:'(] Men jeg skiftet til saba (etter tips fra en venninne) og det forsvant fort. [:D]
Men det klør når det gror så er nok bare det du kjenner. [;)]

Jeg har også vondt i klitoriss området, vet ikke hvorfor, men tenkte jeg skulle spørre om det på 6 ukers kontrollen vist det ikke har gitt seg til dess. [8|]

Jeg klarer fint å holde igjen, prøver å være flink til å knipe, men nå nok innrømme at jeg ikke er så veeeldig flink.

down under (hehe) er alt som det var nå tror jeg. Ser frem til 6 ukers kontrollen selv om den ikke er før jeg nærmer meg 8 uker.

hvor kjøper du disse saba bindene da? [&:]

jeg klør sinnsykt "down there". og blør fortsatt, så må jo gå med bind.
holder på å bli gal noen ganger.
og er 1 uke og 3 dager siden han kom, hadde 3 pyntesting innvendig.
er d disse som gror? [&:]

ORIGINAL: Angel_Girl

hvor kjøper du disse saba bindene da? [&:]

jeg klør sinnsykt "down there". og blør fortsatt, så må jo gå med bind.
holder på å bli gal noen ganger.
og er 1 uke og 3 dager siden han kom, hadde 3 pyntesting innvendig.
er d disse som gror? [&:]

Disse bindene har jeg funnet på alle dagligvare butikker. [:)]
Vet ikke hva jeg hadde gjort uten disse. Dei andre typene ble jeg sååå klam og ækkel av. Blæ. [:'(]

Jeg ble klippet og både såg og kjente godt hvor stingen var, men dei var bare litt øm liksom. Dei klødde vel litt til tider, men det var faktisk kløen i resten av området "down under" (på grunn av at jeg hadde gått klam så lenge) som plaget meg mest. Enten så var det sopp eller så var det rett og slett svette utslett (som jeg lett får hvor som helst på kroppen). Dusjet hver dag, men det var ikke nok når jeg gikk med disse teite bindene. [:@]
Det ble i hvert fall fort bedre med bind bytte. [:D]

åhhh, jeg savner hånddusjen på sykehuset noen ganger![:D]

Jeg fødte for 2 uker siden, og jeg blør ingenting lenger. Bruker bare truseinnlegg i tilfelle det skulle komme noe mer. Deilig å slippe å gå med bind så lenge!
Hadde bare ett sting også, og det har jeg ikke merket noenting til. Deilig! [:D]

Nå er det straks en mnd siden fødselen og sambo sier at det at fiksa seg igjen nede der[:D] Vi er nå kommet så langt at om vi får bitte litt alenetid snart så blir det på oss [:D]

Det er nok stingene som klør og det er jo bra for da gror de.
Jeg brukte good night fra libresse den første uka, så gikk jeg over på den rosa pakka fra libresse, så gikk jeg til bare truseinnlegg. Og den siste uka har jeg ikke brukt noe. Blødd lite denne gangen.

Vil bare si at du ikke skal stoppe strålen så ofte når du tisser for det er ikke bra. Husker ikke hvorfor, men det fikk jeg beskjed om etter den første fødselen. Ta heller 10 knip når du er ferdig på do for da er det lettere å finne riktige muskler til å knipe med.

Jeg synes det er bedre å bruke Libresse nå, selv om min favoritt til vanlig er Always.
Always opplever jeg gjør alt mye mer klamt og ekkelt, mens Libresse sine bind er mer tørr hvis du skjønner. Skifter OFTE og prøvr å vaske meg hver dag nedentil. Er ganske så slapp i "tissemuskelen" jeg også, men ellers bra, har ikke sydd noe jeg da, hadde bare 2 små "overflate-rifter" som skulle ordne seg selv.

Ble også klipt. Fire uker og fem dager siden fødselen. Sluttet å blø etter 3 1/2 uker men har fortsatt litt utflod. Er fortsatt sår der nede, hadde et åpet sår helt til for noen daga siden men det har lukka seg nå heldigvis. Det e fortsatt litt ubehagelig å gå og ondt å sitte på hardt underlag. Det tok sikkert en uke eller to før æ hadde ordentlig kontroll over tissing og avføring. Brukte først Libresse nattbind og så always night. Klør litt nå, antagelig fordi sårene gror. Har bada en del i grønnsåpe for at sårene ska bli bra. Håper det ordne sæ snart så vi kan ha sex igjen, hehe. 

Back
Topp