Renselse

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
den siste tiden har jeg trodd at renselsen snart var over. Snart 5uker siden fødsel. Har hatt litt utflodaktig orangeaktig i truseinnlegget.

Men i morrest når jeg skulle reise meg fra sengen kjente jeg det ble bløtt, hadde blødd gjennom.

Rødt friskt blod, mensenaktig. Så måtte på butikken å få tak i skikkelige bind igjen som absorberer bedre. Skiftet flere bind i løpet av dagen. Noen andre meg samme opplevelse?

Litt skeptisk til å begynne å blø igjen da jeg hadde kraftig blødning etter fødsel og trengte blodoverføring. Men årsak til unormal blødning etter fødsel ble ordnet på sykehuset...

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men greit å lufte tankene litt.

Ja, her er det veldig av og på, og kan ha flere dager med bare orange utflod, og plutselig er det "masse", men rødbrunt da. Så lei nå, helt klar for å kutte bind og truseinnlegg og den ekle lukta.

Æsj, så kjedelig! Helt sikkert normalt, men veldig kjipt da. Jeg har vært to dager uten noe, ikke truseinnlegg engang, og har virkeligbikke lyst til begynne pån igjen [emoji14]

Kjempekjedelig! Men så bra at du skriver om det, så jeg ikke blir livredd om det samme skjer med meg [emoji14] her blir det litt mindre dag for dag...er nede på tynne truseinnlegg nå. Håper det gir seg helt snart.. er ca 5 uker siden fødsel..

Ja, her er det veldig av og på, og kan ha flere dager med bare orange utflod, og plutselig er det "masse", men rødbrunt da. Så lei nå, helt klar for å kutte bind og truseinnlegg og den ekle lukta.

Ok. "Bra" det er flere. Synes ikke det lukta noe nå ikke som tidligere for da synes jeg det har lukta jævlig.

Æsj, så kjedelig! Helt sikkert normalt, men veldig kjipt da. Jeg har vært to dager uten noe, ikke truseinnlegg engang, og har virkeligbikke lyst til begynne pån igjen [emoji14]

Ja kjempekjedelig. Jeg håpet jo på å være ferdig og klar for 6ukerskontroll og kanskje et sexliv igjen snart :p menmen...

Kjempekjedelig! Men så bra at du skriver om det, så jeg ikke blir livredd om det samme skjer med meg [emoji14] her blir det litt mindre dag for dag...er nede på tynne truseinnlegg nå. Håper det gir seg helt snart.. er ca 5 uker siden fødsel..

Liker forum å dele erfaringer. Fint som førstegangsmamma..!
Ble skuffet jeg.... tørr ikke bruke truseinnlegg nå med det første. Da det plutselig kommer når jeg reiser meg :eek:

Liker forum å dele erfaringer. Fint som førstegangsmamma..!
Ble skuffet jeg.... tørr ikke bruke truseinnlegg nå med det første. Da det plutselig kommer når jeg reiser meg :eek:
Ja det skjønner jeg godt! [emoji14] håper det går over... er det noe som kan sjekkes? Eller kanskje en telefon til føden... men man får vel bare det vanlige svaret: det er heeelt normalt [emoji14] så lenge du ikke har vondt i magen så er det vel ufarlig. ;)

Akkurat det samme skjedde med meg. Hadde ingenting i en ukes tid (uke 4) også uke 5 så tok det jo helt av. Nesten som å starte på nytt jo..

Ja det skjønner jeg godt! [emoji14] håper det går over... er det noe som kan sjekkes? Eller kanskje en telefon til føden... men man får vel bare det vanlige svaret: det er heeelt normalt [emoji14] så lenge du ikke har vondt i magen så er det vel ufarlig. ;)

Får følge med litt mengde, og varighet tenker jeg. Så lenge det er innenfor 6uker tenker jeg egentlig at det er en del av renselsen.

Akkurat det samme skjedde med meg. Hadde ingenting i en ukes tid (uke 4) også uke 5 så tok det jo helt av. Nesten som å starte på nytt jo..

Hmm så rart. Hvor lenge er det siden fødsel nå? Hvor lenge varte denne nye blødningen?

Er vanlig med en etterblødning etter renselsen som er er litt mens aktig. det fortalte legen meg forrige gang. for jrg var lei fordi jeg allerede hadde hatt mensen igjen, men fikk høre det var vanlig med en etterblødning og siden kom det ikke mer blod. Var ingen mens. huff gruer meg til å få mensen igjen xD ikke hatt mensen siden mai 2014 :p

Han er 5 uker og 3 dager nå, og jeg blør enda. Mistenkte fantisk mestrusjon, men virker så mye...

Jeg kontaktet fødepfødepoliklinikken etter 12 dager fordi blødningen ikke hadde avtatt. Ble sjekket med ultralyd, og selv om det ikke var tydelige morkakerester ble jeg satt på Cytotec som skal trekke livmor sammen (Lage rier). Sjekket en uke senere og så at det fortsatt var litt blod igjen men regner med dette var rent og greit. De er veldig behjelpelige på sykehuset hvis man kontakter dem med bekymringer.

Jeg kontaktet fødepfødepoliklinikken etter 12 dager fordi blødningen ikke hadde avtatt. Ble sjekket med ultralyd, og selv om det ikke var tydelige morkakerester ble jeg satt på Cytotec som skal trekke livmor sammen (Lage rier). Sjekket en uke senere og så at det fortsatt var litt blod igjen men regner med dette var rent og greit. De er veldig behjelpelige på sykehuset hvis man kontakter dem med bekymringer.

Vurderer å gjøre det om det ikke gir seg litt mer utover dagen. Så ubehagelig når jeg reiser meg, føler det bare renner ut...
Hadde utskrapning i narkose etter fødsel så tror ikke det er mulig at det er noe rester. Vet ikke.

Ok. Jeg snakket med legekontoret idag da jeg skulle bestille 6ukers kontroll. De ba meg se an, og ta kontakt om to dager hvis ingen bedring. Så får vente å se :)

Back
Topp