Renselse ...

Mjk90

Flørter med forumet
Veldig ekkle detaljer ...

Hvordan er renselsen deres nå å hvor lenge etter fødselen er det ? ...

Jeg har hatt "vanlig" renselse hittil med friskt blod og lite som har kommet . Men de siste 3 dagene har det gått over til en orange / brun rennende guffe som lukter dritt . Jeg brekker meg seriøst når jeg skifter bind . Kan ikke ligge engang uten at det bare renner å må skifte bind hele tiden . Jeg vasker med vann hvergang jeg skifter .. noen som vet hva det kan være ? ( skal til legen på tirsdag ) .. har foresten hatt ks ( 10 dager siden ) .

Veldig ekkle detaljer ...

Hvordan er renselsen deres nå å hvor lenge etter fødselen er det ? ...

Jeg har hatt "vanlig" renselse hittil med friskt blod og lite som har kommet . Men de siste 3 dagene har det gått over til en orange / brun rennende guffe som lukter dritt . Jeg brekker meg seriøst når jeg skifter bind . Kan ikke ligge engang uten at det bare renner å må skifte bind hele tiden . Jeg vasker med vann hvergang jeg skifter .. noen som vet hva det kan være ? ( skal til legen på tirsdag ) .. har foresten hatt ks ( 10 dager siden ) .

Har samme som deg nå, 16 dager siden fødsel. Og siste rest kan trekke ut en stund... men mengden er ikke så mye som du beskriver da.

12 dager siden ks, blør ikke lengre. Men det skal vel ikke lukte ille?:o

13 dager siden (vaginal fødsel), sluttet å blø idag.. føler det er veldig tidlig, men klager ikke viss jeg er så heldig [emoji14] de siste dagene har det vært rosa utflod.. har kun luktet kraftig mens tidligere, ingenting nå :)
Du har ikke fått en infeksjon da? Det skal ikke lukte sånn at du brekker deg tror jeg :s

Last edited:
15 dager siden fødsel og min også ble brunlig etter noen dager bare og er fortsatt brun aktig, synes også det lukter vondt. Idag kommer det mye mindre enn det har gjort tidligere :)

De sier det skal likte ganske likt mens blødning, men jeg husker ikke hvordan det lukta :p

15 dager siden fødsel og min også ble brunlig etter noen dager bare og er fortsatt brun aktig, synes også det lukter vondt. Idag kommer det mye mindre enn det har gjort tidligere :)

De sier det skal likte ganske likt mens blødning, men jeg husker ikke hvordan det lukta :p

Jeg merker at det lukter sterkere når jeg bruker libresse enn når jeg bruker always, da. Liker ikke libresse, de er stive og vonde og føler de ikke suger til seg like godt, men må bruke dem nå fordi de eneste always-bindene på butikken her, var de parfymerte! Og de nekter jeg å bruke, fysj altså. Har så lite nå at jeg sikkert kunne brukt truseinnlegg forresten, men det bare krøller seg hos meg, så det blir lite poeng da.

Er helt normalt, luktet virkelig ikke godt her heller en periode, har heldigvis blitt mye bedre nå. Er jo ikke så rart at gammelt blod og rester fra en ni måneder lang graviditet ikke lukter så godt da:p er snart fire uker siden fødsel her:)

Nå er det 7 uker siden fødselen her og godt over en mnd siden jeg var ferdig med renselsen. Men opplevde aldri at det luktet sikkelig vondt. Her foregikk det som er vanlig mens i en ukes tid hvor jeg blødde litt kraftigere de to første døgnene. Og så var det ca 1 uke med bare litt mørkebrunt. Det ga seg innen 2 uker etter fødselen.

Jeg ville ha hørt med legen siden du opplever at det lukter så ille. Renselse lukter uansett ikke godt, men når det lukter så vondt at du brekker deg så kan det ihvertfall være lurt å nevne det når du skal på kontroll.

Jeg merker at det lukter sterkere når jeg bruker libresse enn når jeg bruker always, da. Liker ikke libresse, de er stive og vonde og føler de ikke suger til seg like godt, men må bruke dem nå fordi de eneste always-bindene på butikken her, var de parfymerte! Og de nekter jeg å bruke, fysj altså. Har så lite nå at jeg sikkert kunne brukt truseinnlegg forresten, men det bare krøller seg hos meg, så det blir lite poeng da.

Bruker libresse fordi de er det eneste jeg fant som var store nok og tynne i tillegg, men nå som det ikke er så mye kan jeg prøve always å se om det blir bedre. Takk for tips det har jeg ikke tenkt over

Prøv å bruke bind uten plast å se om lukten blir mindre. Attends ble eg anbefalt av jordmødre på kk :)

Renselsen lukter ille :p D e 9 mnd me gammel væske som skal ut, å lukta skal visstnok komme fra selve livmora :p Hadde ks på størstemann å da lukta d åsså helt grusomt, d samme syns æ d gjør no åsså etter en vaginal fødsel :) Ikke særlig behagelig, men d blir bra til slutt :)

Back
Topp