Renselse

Det går gjerne flere uker.
Syns jeg husker min varte i omtrent fem uker

Renselse kan vare helt opp til 8 uker.

Sist blødde jeg i åtte uker...

Er vel ikke friskt blod 8 uker? Jeg hadde frisk blod første uka. Så går det over i brunlig , og det har jeg enda. 5 uker siden fødsel

Er vel ikke friskt blod 8 uker? Jeg hadde frisk blod første uka. Så går det over i brunlig , og det har jeg enda. 5 uker siden fødsel

Jeg hadde det sist.. Hadde en dag innemellom med litt brunt, så ble det friskt igjen...

Nå er det en uke og tre dager siden fødsel og jeg blør knapt noe...

Jeg hadde mye blødning de første tre dagene. Deretter avtok det de neste to ukene. Fra da har det vært så godt som ingenting. Går med et bind for sikkerhets skyld, kan komme en dråpe i ny og ne.

Under forrige fødsel mistet jeg masse blod og renselsen var rimelig heftig blødning i rundt 7 uker. Det var veldig friskt blod. Tror kanskje det roet seg og ble mindre, men fortsatt friskt blod de to siste ukene.

Nå er det 4 dager siden fødsel og jeg har minimalt med blødning, svakt rosa blod. Merkelig, men hvis du begynner å kjenne deg dårlig, svimmel eller blir litt blek kan det jo være en ide å gå til legen. Hvis man blør veldig lenge og veldig mye kan man jo få anemi. Husker jeg slet mye med svimmelhet og så litt blek ut forrige gang, men hadde ikke anemi da.

Denne gangen blødde jeg friskt i 2 uker i alle fall. Men selvfølgelig ikke de mengdene som de første dagene. Så kunne jeg gå noen dager med kun truseinnlegg og så kom det ny blødning. 4 uker nå og jeg blør ikke lengre, er vel kanskje 4-5 dager siden sist jeg hadde noe blod. Men kan vel fort dukke opp noe igjen :p

Forrige gang blødde jeg i litt under to uker. Fikk menstruasjon igjen da, nøyaktig en måned etter fødselen. Spent på denne gang..

Er to uker siden fødsel. De sier at etter ca
12-14 dager løsner skorpen der morkaken har vert. Og derfor kommer ny frisk blødning. Det gikk jeg på dag 12. Etter det..då skal det nok være ferdig. Men kommet vel an på hvor mye og hvor fort hver enkelt blør på når renselsen blir ferdig.

Ksm ikke huske dette for åtte år siden. Men skulle skorpen komme ut i form av digre klumper. Skjedde i natt. Dag 16 etter fødsel. Ble jo nesten skremt sv størrelsen og mengden på dette. Og avtar blødningen etter dette?

Er 2 uker siden fødselen, å har sluttet å blø. Tror det varte lengre sisst men husker ikke hvor lenge (7 år siden).

Jer er 6 uker etter fødsel og blør fremdeles ! Håper slutter snart.

Back
Topp