Renselse/slufsa *nasty*

lovelee

Glad i forumet
Juli13-jentene
Nok en post om denne stinkende etterdønningen av graviditeten...

3 uker og etpar dager siden fødsel, renselsen har sakte men sikkert avtatt i mengde, farge og lukt. Igår var den nesten beige og et truseinnlegg holdt i massevis.
På kvelden gikk jeg på do og plutselig kom det endel friskt blod, så jeg tørka forsiktig og kikka ned der og da så jeg noe som så ut som en tredje kjønnsleppe [:'(] Jeg tok tak i den og dro, og ut av slufsa kom det ca 20 cm med blodig, slimete hinne av noe slag!! Nå blør jeg friskt og er tilbake på bind igjen.

Kan det være rester fra morkaka??
Er ikke det litt rart siden jeg hadde utskrapning? (morkaka kom ikke ut av seg selv)
Kan dette ha sammenheng med de to rundene jeg har hatt med feber??
Bør jeg ringe legen, eller er jeg trolig over kneika og kan vente ut dette selv?

Urk! [&:]

Jeg vet dessverre ikke, men håper noen andre kan svare deg!!! Kanskje lurt å høre med fastlegen???

Hm, jeg tenker litt obs obs når du sier du har hatt feber også!
Ville i grunn tatt en telefon med en eneste gang jeg.
Ikke for å skremme da. Men det er kjekkt å bare sjekke opp dette, i tilfelle
det skulle være rester.
Selv om det er merkelig i og med at du hadde utskrapning.
Men ring ring.. i dag[:)]

Det kan jo være skorpen etter morkaka også, den detter jo ut og gir frisk blødning to-tre uker etter fødsel :) Men skader jo ikke å ta en telefon om du er usikker [:)] Lykke til!

Ring legen å spør! kan jo hende det er skorpen fra blødningen??? Men det kan jo en lege svare bedre på, sånn at du ikke risikerer en infeksjon!

Okidok, da ringte jeg fastlegen, han var ikke inne, men sekretæren noterte seg hva det gjaldt og sa at han skulle ringe meg opp i løpet av dagen. Noen som har sett skorpa fra morkaka si og vil beskrive den?? [:)] Trodde jeg hadde den skorpeblødninga på dag 9-10 ca, men det var kanskje litt tidlig...

ORIGINAL: Siljemor88

det skulle være rester.

Signerer alt, og håper du har fått snakke med legen din nå.[:)]

ORIGINAL: Sukkertopp

ORIGINAL: Siljemor88

det skulle være rester.

Signerer alt, og håper du har fått snakke med legen din nå.[:)]

Legen sa (som jeg trodde han kom til å si) at det godt kunne være morkakerester, og at blødninger var normalt i 6 uker, så han trodde ikke det var noen grunn til bekymring. Hvis det var noe galt vil dette komme frem på 6 ukerskontrollen. Hvis jeg fortsatt syns at jeg blør litt mye om en uke skulle jeg komme inn og sjekke hemoglobinet.

Back
Topp