Rense vaskemaskin

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hvordan holder dere vaskemaskinen ren?
Og hvor ofte rengjør dere den?

Jeg har nettopp tatt en vask med maskinrens, og så vasket jeg doseringskammeret. Og det var virkelig på tide!

Jeg gjør det bare to ganger i året når jeg tar hovedvask... Men ser jeg det er myr såpe i kammeret tar jeg det oftere, og den grå kanten i åpningen tar jeg ganske ofte. Mye møkkete arbeidsklær her så den blir stygg!!!

Kansje 1 gang i året. Burde gjøre det oftere!

Ikke gjort det ennå da den var ny i november. Men vi vasker kun ull og yttertøy på 30-40 grader, resten på 60 og 90 så den får seg en god vask ofte der. Kjøkkenkluter blir tatt på 90 og da trenger den ikke noe rens etterpå.

Eg gjør det ganske ofte. Spesielt om det har vært løs mage på tøybleie bebisen :P
Bruker da maskin rens (tabletter) og så rense program på maskina :)

Doseringskammeret tar jeg et par ganger i mnd. Pakningen kanskje en gang i mnd. Og renser med eddik og kokvask hver/annenhver mnd. :)

Annahver måned kanskje. Men har glemt det av nå. Så imorgen renses maskinen altså;)

Kjører et program på 90 en gang i mnd. Mest for at maskinen maser om det :p

Doseringsksmmeret tar jeg når det trengs.
Har et rense program på maskina og det bruker jeg når jeg har vasket Samboers arbeidstøy.
Ellers ved behov.

Renser hver 40.vask. Har en vaskemaskin som ber om det selv. Men den er ikke så klok at den kan fikse det selv :P
Såpebeholderen vaskes når den er skitten. Dør og gummiliste vaskes jevnlig.

Vasker doseringskammer når det er nødvendig. Hvite sengeklær og annet hvitt tøy blir kjørt på 90 grader . Slenger edikk oppi på men vask :-)

Back
Topp