Rense tørketrommel?

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Går det?

Synes det lukter av klæra etter at de har vært der.. JEg har aldri hatt tørketrommel før nå det siste året.. Og har aldri hatt problemer med lukt av klær heller før dette året.. Før brukte jeg heller aldri skyllemiddel bare hang de opp og de tørka og lukta nyvaska. Nå som jeg har en samboer som er avhengig av skyllemiddel og vi har tørketrommel så lukter det av klæra. Alle klær her blir vaska på 60grader.
Renser maskina jevnlig..

Kan man rense tørketrommelen også på noe vis? Eller er det en dings jeg ikke vet om :p

For det kan da ikke være vannet/røra i huset, når klæra lukter friskt etter vask, men ikke etter tørketrommel?

Har du tømt lofilteret på trommelen?
Og husker du å ta vekk all lo i døra?

Vet at hos oss så kan det lukte ganske stramt av det lofilteret hvis det er lenge siden det ble rensa...

Men hvis du synes det lukter bedre hvis de ikke er tromla så må du vel ikke tromle dem?

Vi tromler bare sengetøy, håndklær og kjøkkenkluter/håndklær. Resten henges opp.

På vår maskin er det ett filter i selve døren, pluss filter to andre steder på nedsiden av luken. Sjekk bruksanvisning for hvor mange filter maskinen din har, det er som oftest mange fler en man tror! Noen av disse filtrerne har "våt" lo og det kan lukte! Ta også ut vannbeholderen og skyll godt, hvis den lukter kan du ha litt eddik oppi og riste godt! Hvis du ikke har bruksanvisning så finner du den sannsynligvis på nett, søk etter merke og modell :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp