Rens av vaskemaskin????

Maripåhaugen

Betatt av forumet
Hei og hopp:)

Etter en skikkelig sølete vår, med regnklær fylt av sand, grus og gjørme hver dag, har vaskemaskina vår fått kjørt seg skikkelig. Jeg har spylt av det værste før jeg har puttet det i maskina, men møkk blir det jo uansett. Jeg føler egentlig for å rengjøre maskina på ett vis...har dere noen tips? Finnes det noe middel ala slik som det gjør for oppvaskmaskiner????

det finnes rens til vaskemaskin og. skal ligge ved vaskepulver å allslags i butikkene =) 

Og så kan det sikkert lønne seg å rense filteret også. Jeg pleier å ha en bøtte stående på vaskerommet som jeg legger regntøyet oppi og gnir og skyller. Da er det ikke så mye sand som blir med videre inn i maskinen.

Hva med å bare kjøre maskinen en runde mens den er tom?:)

Jeg kjører maskina med maskinrens noen ganger i året. Denne kjøper jeg på vanlige matvarebutikker, og je syns den funker helt greit. 

Som flere skriv her, dem har maskinrens på vanlig butikk. :) 
Vaske maskin med jevne mellomrom her. :) 

Her har vi ikke hadd nåkka sølete vår enda.. For det e enda vinter, starten på våren e vell akkurat starta.. Men tenke å vaske maskin før æ skal vaske alle babyklærne, uansett. :) 
Selv om alle klærne e nyvaska, for 2 år siden.. Så skal æ nuh vaske dem på nytt. :) 

Jepp, OMO har maskinrens for vaskemaskiner. Funker veldig bra:) Men, er sikkert lurt å rense filteret også som noen her nevner:)

Vi fikk beskjed om at det beste var å kjøre den tom engang og tømme filteret..

Det er greit å vaske 90 grader maskin innimellom dersom du ikke vasker det så ofte... Og da gjerne med omo-rens..

Back
Topp