Renholdsarbeider

Novemberbarn14

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Septemberlykke 2021
Hei, jeg har fått jobbtilbud som renholdsarbeider. Lurer på om dette er en "trygg" jobb for en som er gravid?
Forrige graviditet ble jeg sykemeldt i uke 34 pga. bekkenløsning. Vil denne jobben evt. trigge bekkenløsningen så jeg kanskje får det tilbake tidligere? :)

Hva slags oppgaver vil du få da? Her trigger alt av husarbeid veldig. Manuellterapeuten og kiropraktoren sier også at det er bevegelser som kanskje ikke er så bra for kroppen min når jeg har bekkenløsning i hvertfall. Høres ut som en dum unnskyldning til å få mannen til å gjøre mer :p

Hva slags oppgaver vil du få da? Her trigger alt av husarbeid veldig. Manuellterapeuten og kiropraktoren sier også at det er bevegelser som kanskje ikke er så bra for kroppen min når jeg har bekkenløsning i hvertfall. Høres ut som en dum unnskyldning til å få mannen til å gjøre mer :p
Hahah, mannfolka får jobbe litt de også :D
Renhold av forskjellige kontorer og bedrifter, det er det eneste jeg vet hittil :p

Mjæææææ. Mye gåing og ståing og vaing og bøying... osv.. Ikke spesielt god for rygg og hofter, etter min mening... Ikke testet det som gravid, men var vikar innen renhold.. Kjente det greit på kroppen, tross kort tid i yrket.

Mjæææææ. Mye gåing og ståing og vaing og bøying... osv.. Ikke spesielt god for rygg og hofter, etter min mening... Ikke testet det som gravid, men var vikar innen renhold.. Kjente det greit på kroppen, tross kort tid i yrket.
Tusen takk for tilbakemelding :)
Forrige svangerskap jobbet jeg i butikk, kjente det greit i kroppen for å si det slik ja :p

Tusen takk for tilbakemelding :)
Forrige svangerskap jobbet jeg i butikk, kjente det greit i kroppen for å si det slik ja :p

Går jo selvsagt an å prøve, men sjansen er jo at du fort blir sykemeldt :/
Jeg ville IKKE jobbet som renholdsarbeider som gravid om jeg kunne velge, i alle fall. Det tror jeg blir veldig tungt..

Går jo selvsagt an å prøve, men sjansen er jo at du fort blir sykemeldt :/
Jeg ville IKKE jobbet som renholdsarbeider som gravid om jeg kunne velge, i alle fall. Det tror jeg blir veldig tungt..
Nei, er ikke akkurat første valget mitt heller. Men har vært arb ledig siden desember, og det er nav som har fikset jobben for meg, sier jeg nei, så tar de vel fra meg pengene, og noe må jeg ha å leve av..

Nei, er ikke akkurat første valget mitt heller. Men har vært arb ledig siden desember, og det er nav som har fikset jobben for meg, sier jeg nei, så tar de vel fra meg pengene, og noe må jeg ha å leve av..

Sant.
Er jo gjerne slik.. :/ Må du så må du. Bare vær kjapp med å komme deg til legen og få sykemelding om det trengs.

Er jo veldig forskjellig. Jobber i butikk, står og går og ordner hele dagen og det gikk kjempefint sist, klart man blir sliten, men tror på bevegelse også hjelper enn en kontorjobb hele dagen.

Jeg har jobbet mange år som renholdsoperatør, det er ett tungt yrke, hvor man fort kan slite ut kroppen om man ikke bruker riktig utstyr,metoder osv. Bruk av maskiner er anbefalt:)
Men kanskje er du så heldig at du kan disponere tiden slik du vil, at det ikke blir noe stress :)

Hadde butikkjobb forrige svangerskap, og selv om dei la til rette, så kunne jeg knapt gå siste 3-4 ulene før fødsel.
Skal til samtale onsdag neste uke, får satse på st det er en Ok sjef, som tilrettelegger litt :)

Fysio sier at støvsuging og vasking er det værste man gjør mtp på bekken...
Sier han det? Kanskje jeg bør snakke med legen om det..
Sist gang ble jeg aldri henvist til fysio, får man det dekt når man får henvisning med lege pga. svangerskap/bekkenløsning?

Back
Topp