Rengjøring av peis...

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Er ikke lenge siden vi fikk montert peis (hurra!), men vinduene er allerede svarte. Noen som har noen enkle tips til hvordan få glassene/vinduene rene og pene igjen?[8|]

Sambo sin funker bestandig.. blir som nytt:

Jif baderom/kjøkken/glass - det du har..
Vanlig: Klut
Litt ille: Svamp med sånn "hard-side"
Skikkelig ille: Stålull

Bruker aske og vatn vi då...

Papirtørkle, dupper i vatn, dupper i aska i ovnen, og "vasker"... Blir ein del dupper og mange runder, men blir faktisk borte etterkvart den forb.... soten!!!!!!!

For det første må dere brenne ved, og ikke alt mulig annen dritt. Det gjorde vi, og da gikk det aldri vekk!! Så vi byttet rute (den sprakk til slutt og da) Og jeg har kjøpt sånn der i boks som de selger på messer. Tror bare den heter clean eller noe sånt, og det virker bra!

Ville absolutt ikke brukt stålull på glasset i ovnen! Det lager stygge riper og det vil bare bli vanskeligere og vanskeligere å holde rent.

Vi har rentbrennende ovn, så har ikke problem med svarte ruter nå, men med den gamle hadde vi det. Da brukte jeg en blanding av salmiakk og grønnsåpe + vann. Veldig effektiv på det meste.

Aske og avispapir. DET FUNKER[:D] ikke bruk jiff eller annet skuremiddel, det kan bli stygge riper!

vanlig blå jif og ei fille...

Det enkle er ofte det beste[;)]

jeg bruker vått avispapir med aske på.. Helt genialt..[:D]

ORIGINAL: 3 *små engler*

Vått avispapir er det beste. Og billig ikke minst. Funker som bare det. [;)]

Denne lutblandingen er den beste!!!!

Vår peis lager ikke sotemerker i vinduet Heldig med den skjønner jeg.

Back
Topp