Ren nattevakt

Blondiekeiko

Flørter med forumet
Hei :)
Jeg jobber som ren nattevakt i en 60% stilling. Nettene kan være ganske intense men og til tider rolige med mye sofatjeneste. Jeg er nå 4+4, men er svært usikker på hva jeg skal gjøre. Fortsette å jobbe natt eller be om tilrettelegging og gå over til dag/kveld. Har jobbet natt i 1.5 år og frister ikke særlig å gå over til dagtid. Er det andre nattedyr her? Hva gjør dere?

Hvis der fungerer fint for deg er det vel greit å fortsette så lenge formen er fin :) du kan alltid be om tilrettelegging senere :)

Jeg jobber 3-delt, men med ganske mye natt. Er 8+0 i dag. Er trøtt på nattevakt, men det er jeg på dagvakt og. Er bare generelt trøtt:-P Blir å endre rundt uke 12 for min del, men det er pga arbeidsoppgaver..

Hadde tre nattevakter nå og ble så svimmel og uvel, samt mye trøttere enn til vanlig. Er i uke 5 bare, men tror ikke jeg skal jobbe flere nattevakter. Har hvertfall bestemt meg for å ikke jobbe natt etter uke 12.

Sikkert lurt og se det ann, men hvis arbeidsgiver er villig til å tilrettelegge er jo det supert[emoji5]

Jeg hadde også fortsatt som det er inntil det ble ubehagelig eler ikke praktisk mulig.

Jeg jobber tredelt turnus, og har ikke jobba nattevakt siden positiv test. Det er forsket på nattevakt hos gravide, og nattevakter forstyrrer hormonene og kan føre til spontanabort. Jeg holder meg derfor langt unna nattevakter som gravid. Arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge om du ber om det, så det er bare å be om tilrettelegging.

Jobba natt frem til nå (7+2). Nattevakter fungerer greit. Nå du vurderer jeg sykemelding men det er fordi jobb generelt er vanskelig pga at jeg er så kvalm. Hadde ikke vært andeledes om jeg jobbet dag. Tenker å jobbe natt så lenge det føles ok for meg.

Jeg jobber 80% som nattevakt, men på grunn av at jeg har mistet så mange ganger blir graviditetene mine regnet som risikosvangerskap og jeg blir sykmeldt til etter uke 12. Nå har jeg hatt ferie og friuke etter at jeg fant ut om denne graviditeten, men skal til oppfølgningstime på sykehuset og på time hos lege neste uke. Regner med jeg blir sykmeldt da.

Back
Topp