Vaniljeisen
Elsker forumet
Dere med refluks barn...eller som kjenner noen eller som vet. Når babyen har refluks, er da alle dager lik, med like mye gulping hver dag omtrent, eller kan det variere? Vår lille tulle har vært på barneklinikken som mente hun har reflux, de har ikke tatt noen prøver, men har utelukket andre ting.
Men synes det er så mye som ikke stemmer, kan ikke forstå at det er reflux.
1. Hver dag er ulik, en dag gulper hun opp "halvparten" av det hun får i seg, andre dager er det så vidt hun gulper. SKulle tro at når en lukkemuskel er svak, så er den like svak hver dag og at det ikke skal være så stor forskjell??Men hun plages VELDIG hver dag. Veldig urolig og kaver masse. Får ikke sove på dagtid i det hele tatt.
2. Hun gulper aller mest i oppreist stilling, sprutgulper også.
3. Kan sprutgulpe opp til 3 timer etter et måltid,
4. Gulper 3 timer etter måltid kan være melk som er helt flytende og ufordøyd.
5. Rett etter måltid kan hun gulpe opp seig gammel melk(Det er vel kanskje normal, hva vet jeg)
6. Det er ikke det at hun får for mye mat heller. Her om natten pumpet jeg 160 ml og gav henne pupp etterpå. Da spydde hun som en gris.
7. Har også en del slimete gulper..(Er kanskje også normalt?)
8. Hun er til tider veldig tett og klør veldig i nesen. Vekker seg selv av at hun vrir hodet ned i madrassen. Er det fordi hun har gulp oppi nesen? Noen som vet?
Har så mye spørsmål og er så urolig for hva det egentlig er med henne. Hun plages så veldig hver dag at det gjør vondt langt inni hjertet.
Noen som kan si noe om sine erfaringer?? Blir veldig takknemlig for tilbakemeldinger.
Men synes det er så mye som ikke stemmer, kan ikke forstå at det er reflux.
1. Hver dag er ulik, en dag gulper hun opp "halvparten" av det hun får i seg, andre dager er det så vidt hun gulper. SKulle tro at når en lukkemuskel er svak, så er den like svak hver dag og at det ikke skal være så stor forskjell??Men hun plages VELDIG hver dag. Veldig urolig og kaver masse. Får ikke sove på dagtid i det hele tatt.
2. Hun gulper aller mest i oppreist stilling, sprutgulper også.
3. Kan sprutgulpe opp til 3 timer etter et måltid,
4. Gulper 3 timer etter måltid kan være melk som er helt flytende og ufordøyd.
5. Rett etter måltid kan hun gulpe opp seig gammel melk(Det er vel kanskje normal, hva vet jeg)
6. Det er ikke det at hun får for mye mat heller. Her om natten pumpet jeg 160 ml og gav henne pupp etterpå. Da spydde hun som en gris.
7. Har også en del slimete gulper..(Er kanskje også normalt?)
8. Hun er til tider veldig tett og klør veldig i nesen. Vekker seg selv av at hun vrir hodet ned i madrassen. Er det fordi hun har gulp oppi nesen? Noen som vet?
Har så mye spørsmål og er så urolig for hva det egentlig er med henne. Hun plages så veldig hver dag at det gjør vondt langt inni hjertet.
Noen som kan si noe om sine erfaringer?? Blir veldig takknemlig for tilbakemeldinger.