Rektoskopi og klyx ved 8 uker på vei. 100% trygt?

M

Mamma_i_2020

Guest
Det kom blod sammen med avf i to dager, men har stoppa nå.
Legen kjente med finger og kjente «noe» i tarmen.

De ønsker å ta en rektoskopi for å se om det er polypp eller hemorider, samtidig som de ønsker jeg skal ta stort klyx i forveien. Kanskje på 250ml eller 500ml.

De mener det er helt ufarlig for fosteret, jeg er 8+3 når denne undersøkelsen skal utføres.
Jeg er skeptisk til om det faktisk er trygt selvom legen sier det.

Noen erfaringer?? :)
 
Det kom blod sammen med avf i to dager, men har stoppa nå.
Legen kjente med finger og kjente «noe» i tarmen.

De ønsker å ta en rektoskopi for å se om det er polypp eller hemorider, samtidig som de ønsker jeg skal ta stort klyx i forveien. Kanskje på 250ml eller 500ml.

De mener det er helt ufarlig for fosteret, jeg er 8+3 når denne undersøkelsen skal utføres.
Jeg er skeptisk til om det faktisk er trygt selvom legen sier det.

Noen erfaringer?? :)

Hei! :) Har du gjennomført denne undersøkelsen? Kan jeg spørre hvordan det gikk? Jeg skal ta en slik undersøkelse neste uke, og kjenner jeg er ganske nervøs :nailbiting:
 
Hvis legen sier det er trygt, så er det trygt :happy: Ingen her inne på forumet som har mer peiling enn legene.
 
Hvis legen sier det er trygt, så er det trygt :happy: Ingen her inne på forumet som har mer peiling enn legene.

Jeg vet det er trygt :) Det eneste jeg tenker på er om det er vondt og ubehagelig, er jo begrenset hvilke smertestillende man kan få når man er gravid :)
 
Jeg vet det er trygt :) Det eneste jeg tenker på er om det er vondt og ubehagelig, er jo begrenset hvilke smertestillende man kan få når man er gravid :)
Jeg tok en slik undersøkelse før jeg ble gravid og må innrømme at det var veldig ubehagelig. Måtte tømme hele tarmen - inkludert faste på forhånd. Hadde ikke behov for smertestillende men ubehagelig og noe vondt var det. Særlig når de blåste inn luft og når de vrei på proben oppover i tarmen for å se.
 
Samme her!Jeg har time midten av november,er 6+0 nå...

Da har du ventet en stund på den timen. Kjedelig å vente så lenge på en lite hyggelig undersøkelse :shifty: Jeg fikk vite i går at jeg skal ta undersøkelsen på mandag, så jeg har heldigvis ikke så mange dager jeg må tenke på dette :)
 
Jeg tok en slik undersøkelse før jeg ble gravid og må innrømme at det var veldig ubehagelig. Måtte tømme hele tarmen - inkludert faste på forhånd. Hadde ikke behov for smertestillende men ubehagelig og noe vondt var det. Særlig når de blåste inn luft og når de vrei på proben oppover i tarmen for å se.

Da vet jeg litt hva jeg kan forvente, tusen takk for svar! :)
 
Back
Topp