Rekordtråd for antall dager mellom bæsj!

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Beklager, veldig useriøs tråd altså;)
Men vesla her er 3 mndr på fredag og har pr.nå ikke bæsjet på 18 dager! Hun fullammes.

Storesøsteren bæsjet i hver eneste bleie frem til 12 uker, deretter minst 1 gang daglig, så dette er nytt for meg kan man si!

Var daglig bæsj på lillesøster fram til 4-5 ukers alder, så har det blitt stadig lengre intervall. Det var 10 dager mellom i en mnds tid, men nå er det altså 18 dager and still counting.

Hun virker ganske ubesværet, kanskje litt mer sur og trøtt de siste dagene, men fiser masse og spiser normalt etter hva jeg erfarer. Helsesykepleier er konferert med, og hun er ikke bekymret enda iallfall:)

Så mens jeg venter på tidenes bæsjebleie, kan det jo være greit å høre andre med babyer som heller ikke bæsjer:wacky:
 
8 dager er rekorden. Først var det hver dag, så var det ca én gang i uka i en måneds tid. Det slapp plutselig med en seriøs bæsjebleie, og nå bæsjer han 3-4 ganger i uka.
 
Her delammes det, men uten malt har det gått over en uke. Han sliter med fordøyelsen, og trenger ofte litt hjelp. Har vært flere ganger hvor han har vært forstoppet, og så har jeg klart å hjelpe han presse ut nærmest en stein som satt fast. Med malt i hver flaske blir det bæsj hver dag til hver tredje ca.
 
Sniker litt

Det er jo normalt at det kan gå 14 dager mellom når barnet fullammes, men det er vel barnets mønster som er det viktigste ifht forstoppelse. Hvis det er normalt for ditt barn å gå 14 ish dager mellom så er ikke noen dager over det så mye, men om barnet har hatt avføring hver 5-6 dag og så plutselig ikke bæsjer på 18 dager så ville jeg ha fått sjekket av en lege om det kunne vært forstoppelse :smiley-ashamed004

Rekorden vår er vel 14 dager, men da hadde hun til vanlig en bleie hver 2.-4. dag, max 7-8 dager mellom, så hun var veldig forstoppa stakkars
 
Har hatt sporadisk «forstoppelse», men tror det skyldes bruk av d-vitamin. Så snart vi har holdt opp med å gi det har det vært avføring så og si hver dag.
 
Gir også d-vit, men jeg var skikkelig treg på å komme i gang med rutine på det, så lang tid mellom avføring begynte før:)

Men guess what! Dag 19 og hun har BÆSJET! :gen053

Var som sinksalve i konsistensen, og myye. Så tror ikke hun har vært forstoppet, ingen hardere klumper i bæsjen:) Rett og slett bare treg prosess! Fikk det forsåvidt ut uten å presse så mye/hardt og:)

Hun smilte masse og har nå sovnet :joyful:
 
Back
Topp