Rekonvalens etter brystreduksjon?

Pearl

Forumet er livet
Jeg er 1,57 cm høy, veier 75 kg (ja, 15 kg for mye I know, jobber med saken har gått ned 15 kg allerede) og har 75 G i bh størrelse.. Hadde vel en tanke om at puppestellet også skulle bli mindre med vektnedgangen men det ser ikke ut til å skje noe på den fronten... Har i mange år vært plaget med nakke/skulder plager og har etterhvert innsett at dette nok henger sammen med de store muggene mine.. Vurderer derfor etterhvert en brystreduksjon og mistenker at jeg vil kunne få dette dekket.. MEN er veldig skeptisk til dette med rekonvalens etterpå.. Jeg er litt pysen av meg, den eneste operasjonen jeg noensinne har hatt var haste ks med første mann, jeg har aldri hatt narkose og er ikke glad i sykehus (som pasient, er sykepleier og har jobbet på sykehus i åresvis men det blir noe HELT annet) så ser litt mørkt på det hele.. Hvor lenge er man sykemeldt etterpå? Hvor lenge må man knaske smertestillende? Hvor "immobilisert" blir man egentlig og hvor lang tid går det før man føler seg "normal"?

Noen med erfaring som kan svare?

Jeg kom hjem dagen etter operasjonen, men desverre hadde jeg dratt på meg omgangsyke og det var ikke mye godt å spy med nyopererte boobs.
Men da det var over og jeg kunne begynne å slappe av, sov jeg på sofaen om natta i 2 uker, byggde  opp med puter så jeg satt behagelig i stedet for å ligge.

Tok smerte stillende etter behov men det tok ikke mange dagene føre jeg ikke trengte å ta noe mer. Det tok vel ca 3 dager føre jeg følte jeg klarte å bli med litt rundt,som i butikken og på besøk. Man må bare huske på at man IKKE skal løfte de første ukene.

janett85 skrev:
Jeg kom hjem dagen etter operasjonen, men desverre hadde jeg dratt på meg omgangsyke og det var ikke mye godt å spy med nyopererte boobs.
Men da det var over og jeg kunne begynne å slappe av, sov jeg på sofaen om natta i 2 uker, byggde  opp med puter så jeg satt behagelig i stedet for å ligge.

Tok smerte stillende etter behov men det tok ikke mange dagene føre jeg ikke trengte å ta noe mer. Det tok vel ca 3 dager føre jeg følte jeg klarte å bli med litt rundt,som i butikken og på besøk. Man må bare huske på at man IKKE skal løfte de første ukene.

Takk for svar! Gjorde du det privat eller offentlig? Hvor lenge var du sykemeldt?

janett85 skrev:

Takk for svar! Gjorde du det privat eller offentlig? Hvor lenge var du sykemeldt?

Jeg fikk dekket.

Hadde lite plager samme dag som operasjonen, sikkert fordi narkosen hang igjen :p
Brukte et par smertestillende i ca 2 dager. Gjorde absolutt ikke vondt hvis jeg satt helt i ro, var bare når jeg skulle bevege meg det var vondt. Jeg synes egentlig det verste var å ligge på ryggen når jeg skulle sove for det hater jeg :p

Hvis du får operasjonen dekket får du 4-6uker sykemelding avhengig av jobben

Back
Topp