Rekonstruering av bryster

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Jeg har aldri noen gang ønsket meg silikon eller noen annen form for kirurgi på kroppen, jeg har aldri hatt lyst på det da jeg har(hadde) veldig fin og stor nok størrelse på dem. De var kjempefine også etter jeg ammet mitt første barn da i 13 mnd, men nå etter 5 mnd med mest pumping så er brystene helt ødelagt :-( har lyst å gråte når jeg ser dem i speilet. Det er stor forskjell både på størrelse og på brystvortenes plassering, en høyt og en lavt... Jeg har virkelig begynt å vurdere å fikse dem, men har et par spørsmål jeg håper noen kan svare på: 1. Er jeg helt nødt til å ta silikon for å få begge like eller finnes det andre metoder? 2. Blir det stygge arr? 3. Gjør det vondt? 4. Når må evt silikon byttes ut? 5. Finnes det noe som Fks NAV kan hjelpe til med i slike tilfeller som dette? Dekke litt av utgiftene Fks? ...

Tviler på at du får det dekket. Og ja det gjør vondt :P Men altså, det er helt overkommelig.
Jeg fikset mine fordi det var stor forskjell. Hadde en stor C-cup og en AA-cup (altså ingenting). Jeg kunne ikke gå med BH, bikini, kjoler eller topper. Har to små helt lyse arr under brystene, de var blå/rød kanskje i et år.

Mulig ditt tilfelle kan fikses med et brystløft? Jeg ville vurdert å gå på en konsultasjon, så kan du heller bestemme deg etterpå når du har fått riktig informasjon fra en kirurg!

Man kan få dekket utgiftene viss det er til stor fysisk/psykisk plage. Men tror terskelen er veldig høy og det er lang ventetid på undrrsøkelse/ operasjon viss du går det dekket. En venninne av meg ville prøve å søke, men tok heller opp et privat lån da hun skjønte at hun måttr vente i månedsvis på å muligens få et nei.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg tok brystreduksjon/brystløft for noen mnd.siden.
Har hatt store problemer med brystene mine i mange år som gikk på det psykiske. Tok dette opp med legen og fikk henvisning til privatsykehus.
Etter 1-2 uker fikk jeg komme på konsultasjon og fikk bekreftet at jeg skulle få dette dekt av Nav og jeg trengte ikke vente mer enn 1 uke før jeg fikk operere.
Ble sydd under begge bryst,opp til brystvortene og rundt brystvortene (pga.at de ble flyttet på). Hadde nesten ingen smerter etterpå, men måtte ta det rolig og ikke løfte tungt i 5-6 uker etterpå.
Ikke sikkert du heller trenger silikon,men kanskje bare løft?
Eneste arrene som vises på meg er de under brystene og dette er nå bare 1/2 år siden
Hadde tatt en tur til legen og fått en prat, så kan det godt hende du også får dette dekket. Men for å presisere litt......jeg har en veldig omtenksom og hjelpsom lege som tar meg på alvor. Det kommer jo helt an på hvordan legen er også.

Back
Topp