Reklamasjonssak /sofa skeidar

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
Hei! Lurer på om noen har reklamert på sofa og har erfaringer med dette .
Vi kjøpte sofa i sommer. Valgte modulløsning (bestillingsvare) med valgfritt stoff fra stoffprøver i perm i butikken. Problemet er at stoffet suger til seg alt av støv, lo fra tepper, tråder, sokkelo osv. Selve sofaen og sittekomforten er perfekt men stoffet er elendig. Må støvsuge den hver dag hvis den skal være pen. Noen som vet om det er innenfor å reklamere ?
Skeidar.

Jeg ville hørt med Skeidar. Har ikke noe å tape på:) har dere vasket stoffet? Kan jo være det kan hjelpe så det ikke trekker til seg så mye:)

Bare å høre med de. Vet ikke hvordan skeidar er, men vet ihvertfall at de andre tar inn reklamasjoner på mye mindre ting. Kommer nok helt an på hva slags stoff det er, og hva man kan forvente i forhold til egenskapene det har.
Noen stoffer er rett og slett bare sånn, og de som jobber i møbelforretningene har sjelden veldig god kunnskap om det.

Tenker jeg drar dit og snakker med dem :) tusen takk for svar.

Noen andre med erfaring må gjerne dele sine erfaringer her. Er greit å møte opp med litt kunnskap :-)

Nå har jeg ikke erfaring, men jeg syns det er rart at man får lov å reklamere fordi man selv har valgt et stoff som trekker til seg støv? Husker pappa og dem hadde en sånn sofa. Sånn som endret "farge" når man dro handa over det. Støvsuger stoff! :p
Håper dere får reklamert på den da, for det er jo fryktelig irriterende, og om det ikke er åpenlyst at det er et slikt stoff så kan det jo hende dere får lov? :)

Nå har jeg ikke erfaring, men jeg syns det er rart at man får lov å reklamere fordi man selv har valgt et stoff som trekker til seg støv? Husker pappa og dem hadde en sånn sofa. Sånn som endret "farge" når man dro handa over det. Støvsuger stoff! :p
Håper dere får reklamert på den da, for det er jo fryktelig irriterende, og om det ikke er åpenlyst at det er et slikt stoff så kan det jo hende dere får lov? :)

Ja jeg spør fordi jeg ikke vet om det er innenfor ;-) men siden de selger en sofa til nesten 20 000 så mener jeg eeeeegentlig at man må gå ut i fra at stoffene de tilbyr å velge mellom er av ok kvalitet . Synes ikke du det høres logisk ut ? :-)

Ja jeg spør fordi jeg ikke vet om det er innenfor ;-) men siden de selger en sofa til nesten 20 000 så mener jeg eeeeegentlig at man må gå ut i fra at stoffene de tilbyr å velge mellom er av ok kvalitet . Synes ikke du det høres logisk ut ? :-)
Kjøpte en sofa til 19000 på møbelringen... Den suger til seg mye og stoffet nupper seg raskt... Var ikke mye vits i å klage... Fikk vite det var min feil siden jeg har varmepumpe og det gjør lufta tørr. Dette gjør stoffet statisk... Det eneste som hjelper noenlunde er faktisk å slå mye skyllemiddel/tøymykner i ei bøtte med vann og vaske sofaen med det. Dette gjør stoffet mindre statisk og det suger til seg mindre. Pass også på å få bort eventuelle nupper. Det også en gang slik at noen stoffer suger til seg lo lettere enn andre (fløyel er jo helt grusomt, hvilken farge du har på stoffet vil jo også ha mye å si for om det synes) :)

Det trenger ikke ha noen betydning. Stoffer er av ulik kvalitet og kan f.eks være utrolig slitesterkt selv om det kanskje trekker til seg mye.
Det kan evnt hjelpe med å impregnere det hvis ikke det hjelper med vann som jeg så ble nevnt:)

Back
Topp