Reklamasjonsgrunn?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Vi kjøpte vintersko til eldste på din sko før vinteren. De ble best i test i høst.

Nå har det seg sånn at skoene er slitt nesten hull på på tuppen, og de har aldri tålt vann selv om de skulle det

Jeg skal lete etter kvitteringen, den er sikkert i lommeboka for den er proppfull :-P Mener vi kjøpte dem i oktober/november når første kuldeperiode var

Men har jeg en god sak her? Hva kan jeg forvente?

Har jobbet i både en klesbutikk og en skobutikk tidligere, og mener at du mest sannsynlig har rett til å få ny vare, tilsvarende vare eller tilgodekort. Dette forutsetter at skoene ikke har blitt brukt uvørent (eks: joggesko som har blitt slitt hull i fordi barnet har brukt skoene som bremser når han/hun sykler).

Har jobbet i både en klesbutikk og en skobutikk tidligere, og mener at du mest sannsynlig har rett til å få ny vare, tilsvarende vare eller tilgodekort. Dette forutsetter at skoene ikke har blitt brukt uvørent (eks: joggesko som har blitt slitt hull i fordi barnet har brukt skoene som bremser når han/hun sykler).
Ja altså jeg aner jo ikke om han har stått og sparket i noe, men som jeg kjenner han så gjør han ikke det

Men at de aker på skolen gjør de nok. Men jeg mener da at sko bør tåle å sklis med? De bør da tåke å brukes?

Det begynte å slites på tuppen før det kom noe særlig snø også.

Det kan jo være fordi han har sittet på bakken, og kommet borti grus og jord, men skal de ikke tåle det da?

Aldri opplevd dette med andre typer vintersko.

Hva med når man ikke har kvittering?

Henvender man seg til butikken eller produsenten?
Først butikken. Om butikken ikke kan hjelpe henviser de deg som regel til produsenten. Er litt ulikt hva og hvor det gjelder :-)

Ja altså jeg aner jo ikke om han har stått og sparket i noe, men som jeg kjenner han så gjør han ikke det

Men at de aker på skolen gjør de nok. Men jeg mener da at sko bør tåle å sklis med? De bør da tåke å brukes?

Det begynte å slites på tuppen før det kom noe særlig snø også.

Det kan jo være fordi han har sittet på bakken, og kommet borti grus og jord, men skal de ikke tåle det da?

Aldri opplevd dette med andre typer vintersko.

Jo, de skal selvsagt tåle barnelek, så det er nok ingen fare. Du kan jo også bruke argumentet ditt at du ikke har opplevd dette med andre vintersko. Vil uansett tro at de i butikken "godtar" reklamasjonen, og ønsker å beholde deg som kunde.

Jeg fikk nye sko uten kvittering ;-)

Hun så klart at de ikke skulle bli sånn slitt, og de skulle iallefall ikke bli våte

Fikk ikke samme str da, men litt større. Og det er greit siden storebror snakket om at han ikke fikk plass til tykke sokker når ullsåla var i. Så nå håper jeg at både ullsåle og tykkere sokker går fint ;-)

Back
Topp