Reklamasjon på Emmaljungavogn

Sunroad84

Elsker forumet
Noen som har prøvd å reklamere på det?

Vi har en 3,5 år gammel city cross som har rusta MYE, staget har knekt (har godt masse turer i vær og vind, men vognen er lagret inne..). I følge norsk kjøpslov er det 5 års garanti på varer som er ment å vare mer enn 5 år.. jeg mener at en vogn til 10000 skal kunne brukes i hverfall 5 år... (eller til 2 - 3 barn..) på emmaljunga sier de at det kun er garanti på at det varer til 1 barn.. 

Har de lov å lage sine egne regler på det? 
Skal jeg bare godta at vognen skal "kollapse" etter 3,5 år når den kosta 10 000? 

Ja men er ikke vogenen laget for bruk opptil 3-4 år pr barn ? 
Simovogenen vi kjøpte i 2009 skulle kunne brukes opp til 4år om barnet fortsatt brukte vogn. så det er merkelig.
Nå skal det sies at vi kjøpte en kombi vogn men vet det var samme på duo vogna til simo. =)

Min Simovogn fra 2009 knakk i staget og vi fikk nytt understell :)

Jeg lurer på åssen city crossen kom opp i 10.000 kr jeg, men tror nok løpet er kjørt om du først skal klage NÅ, om den har rustet mye (da kunne man jo klaget når det begynte å ruste).

Men bare å si at ungen på 3,5 år bruker den fremdeles det!

hissigproppen skrev:
Jeg lurer på åssen city crossen kom opp i 10.000 kr jeg, men tror nok løpet er kjørt om du først skal klage NÅ, om den har rustet mye (da kunne man jo klaget når det begynte å ruste).

Ja, 10000 var nok litt mye.. var vell rundt der (med citybag og fottrekk og stelleveske). 
Den har rustet mye.. Men det som plager meg mest er at den bare knakk liksom.. 

Skulle nok heller kjøpt Simo ja!

Sunroad84 skrev:

hissigproppen skrev:

Ja, 10000 var nok litt mye.. var vell rundt der (med citybag og fottrekk og stelleveske). 
Den har rustet mye.. Men det som plager meg mest er at den bare knakk liksom.. 

Skulle nok heller kjøpt Simo ja!

Gjør et forsøk!
Det er jo ikke noe verre enn det :-)

Jeg hadde problemer med bremsen, som løste seg ved å smøre, men uansett, var vist to års garanti bare på vognen.. og 1 år på tekstilene, og 6 mndr. på regntrekket.. 

Selv om det står to år i kontrakten. 

Du har ikke kvitteringen?

Back
Topp