Rekker vi IVF før ferien...?

Pink

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Hei, håper noen her kan hjelpe, er så lang kø på telefonen til Ullevål at jeg ikke har orket å ringe.
Saken er: starter med spray 1.mai, skal inn på Ullevål for gu og ultralyd 26.mai. Da blir det vel oppstart med sprøyter etter det?
Har bestilt ferie alt, reiser 20.juni
Mener å ha lest at et forsøk tar ca 8 uker, vil vi da ha fullført 1.forsøk før ferien vår starter..?
Klarer ikke regne her selv, vet jo ikke hvor lenge jeg skal gå på sprøyter ennå heller :-S

Et problem er at du ikke vil vite hvor lenge du kommer til å gå på sprøyter. Du skal inn til sjekk på UL og de vurderer underveis ift hvor lenge du må stimuleres.

:-( Håper ikke vi må avlyse denne ferieturen også, allerede droppet første "sommer"feriereisen i mai pga forsøk.. Viktigere å få gjennomført forsøk da, har jo ventet i evigheter, men surt at alt gøy vi har planlagt bare må avlyses også.. Får se hva de sier på Ullevål når vi skal dit da :-/

Jeg vil tro at det går helt fint! Det vanlige er jo 2-4 uker med spray, du skal gå nesten fire uker, så det burde være nok. Deretter er det 10-14 dager på sprøyter før uttak, og to-tre dager etter det igjen er det innsett.

Det kan bli knapt med tid ja.. Jeg har gått opp mot 14 dager på sprøyter, men dette varierer jo ganske mye. I tillegg må man jo regne 2 døgn for Eggløsningssprøyten samt iallfall 3 dager til uttak og innsett. Det er vanskelig å planlegge ferier i forbindelse med forsøk. For oss har det funket best å hoppe på en tur når vi ser det passer. F eks etter negativt forsøk. Etter positivt forsøk vil jeg helst holde meg hjemme en stund, og i nærheten av en lege som kjenner til meg og IVF;-) Masse lykke til:-)

Jeg begynte på spray 24 mars. og sprøyter 8 til 21 april. Utak blir 24 april og innsett 27 april. Vi har lang protokoll.
SÅ litt over 1 mnd Har vi brukt. Måtte ta sprøyter litt lenger en forventet hele 14 dager.
Men det varierer litt hvor lenge man må gå på sprayen.

Uff håper vi rekker det.. Kjenner jeg blir litt stressa! Skal på konsert med bandet jeg har digga i 20 år i utlandet i ferieuken og har VELDIG lite lyst til å gå glipp av det :depressed:

Hvis du begynner med sprøyter 26 mai feks. <og du må gå 14 dager på sprøyter tar du siste dose med sprøyter ca 9 juni. uttak ca 12 og innsett ca 15. dette er helt på grensen. Men det kan gå. Jeg hadde holdt ut ringe kø på tlf og snakket med klinikken :)
Lykke til, håper du får både i pose og sekk :)

Jeg startet på spray 7 mai i fjor, sprøyter 23 mai, uttak 2 juni og innsett 4 juni :) Det spørs jo litt hvor lang tid du må gå på både spray og sprøyter.

Jeg tror du nesten må ta det som det kommer.

Dette må du nok ta med sykehuset. Ingen her inne kan vite hvordan akkurat ditt forløp går. Våre erfaringer hjelper ikke nødvendigvis deg. Du kan trenge lenger eller kortere stimulering.

Neida, jeg forstår veldig godt at ingen her inne vet nøyaktig hvordan vårt forsøk vil forløpe seg, men ville gjerne høre andres erfaringer ang hvor lang tid det tok for dem :wideyed: Takker for alle svar, jeg krysser fingre og tær for at det skal gå fint

Hos meg tok fasen fra sprøytestart (etter nedreguleringen) 22 dager på det forsøket det klaffet på. Måtte gå lengre enn forventet på sprøyter og det går dager fra man setter eggløsningssprøyten til uttak og innsett i tillegg. Håper det går greit for dere, men ville kontaktet klinikken bare for å forsikre meg om at det går :).

Fikk du et oppløftende svar fra sykehuset med tanke på ferie, eller:)?

Oi, ja - jeg burde jo oppdatert her,alltid gøy å se hvordan ting ender :-) Njææ, de kunne ikke si noe 100% sikkert, kommer an på hvordan jeg responderer på behandlingen, men mest sannsynlig ville det gå greit :-)
Så vi krysser fingrene for det! Er egentlig bare tre dager jeg "må" være borte pga en konsert jeg SKAL på i Tyskland ;-)

Da krysser vi fingrene for at det går greit:) Kan jeg spørre om det er Eagles du skal på? Vurderte en Tysklandstur selv for å dra og høre på de ser du, men det forble bare med tanken dessverre.. :/ Uansett; god tur og kos deg på konsert:)

:-D Kunne gjerne dratt på Eagles også, men er Faith no more :-)
Tusen takk, jeg håper virkelig det blir noe av, gikk glipp av de på Hove for mange mange år siden så nå er jeg veldig innstilt på å komme meg avgårde :)

Back
Topp