REKER

cloetta

Forelsket i forumet
Kan jeg spise reker i lake?
Har sett at noen skrev her inne at gravide burde holde seg unna reker og spesielt de som ikke er ferske. Er det tilfelle? Hvorfor? Jeg har så utrolig lyst på reker med majones.....[8D]

Ja! Og en ting til: Hva med laks? Da mener jeg slik frossen laks fra frysedisken i 500 grams- pakker. Er det så mye tungmetaller i den også.

Tør ikke ta noen sjanser her, nei. [;)]

Hei! Blir sagt mye rart om dette, men hvis man f.eks. går inn og ser på kostråd for gravide fra offentligemyndigheter, står det ikke noe om at man ikke bør spise reker. Men alt av skalldyr bør være så ferske som mulig for å unngå parasitter og mikroorganismer... Det samme gjelder hvistnok fersk laks, men den frossene står det ikke noe om... Sjømat fra visse havområder skal man vistnok også være forsiktig med. Enklest kanskje å gå inn selv og lese, mange tips der! [:)] Tror du trygt kan spise... [:)]

Jeg har hørt at man bare ikke skal spise reker når man ammer..
Kjempe godt med reker og majones[:)]

jeg har hørt at jeg burde spise reker nå som jeg kan(er gravid). og at det er når du ammer at du skal være forsiktig med dette.... Kos deg med et kjempe stort rekesmørbrød!

Takk! Gjett om jeg skal spise reker spise reker spise reker spise reker spise rekesmørbrød med majones!!!![8D]

Laksen venter jeg med. Er ikke nødvendig med den. Det er jo så mye annet god fisk jeg kan meske i!

Jeg spurte jordmora mi ang reker, for jeg er veldig glad i det selv. Fikk da beskjed om at reker er kokt og ikke noe problem å spise under svangerskapet. Hvordan det er under amming, er jeg litt usikker på, har hørt noe om allergifremkallende men er ikke sikker.

Jeg spiser reker. Og krabber! Ååhh.. Nå begynner sesongen og jeg gleder meg masse. Men nå som jeg er gravid spiser jeg bare klørne på krabbene. Har hørt at man ikke skal spise innmaten.

Back
Topp