Reker?

FruT

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Det er lov å spise ferske reker? Noen som sa til meg at det ikke var lov, og det er jo en favoritt o_O

Mener det skal være greit. Har ikke funnet noen plass hvor de fraråder det. Gjerne bare være bevisst hvor det kommer fra mtp miljøgifter, og ikke spise det for ofte. Nesten all skalldyr ble vel frarådet før? Ser det har endret seg når jeg er inne å leser på sider og artikler om nei-mat for gravide.

Går helt greit å spise ferske reker, vare pass på at de er ferske :)
Mine favoritter og, og har koset meg med disse... men sist, så fikk jeg avsmak :sorry: ble så lei meg :hilarious:

Reker er iorden
Bruk matportalen.no for å se på anbefalingene fra myndighetene/Folkehelseinstituttet

Står heller ikke noe der om at de må være «ferske».

Har hørt at det går fint. Har spist det alle svangerskap , men ved amming bør man være obs med at baby kan reagere på det.

Har hørt at det går fint. Har spist det alle svangerskap , men ved amming bør man være obs med at baby kan reagere på det.
De har gått bort ifra det nå. Det ble sagt mye restriksjoner ift amming før, nå skal man heller se an hva akkurat din baby reagerer på eller om man har veldig mye allergi i familien

De har gått bort ifra det nå. Det ble sagt mye restriksjoner ift amming før, nå skal man heller se an hva akkurat din baby reagerer på eller om man har veldig mye allergi i familien
Så bra. Har alltid spist mye reke og har også spist ved amming. Har bare fulgt med på om de har fått utslett eller magevondt , noe som de aldri har gjort . :-)

Back
Topp