Reker..

Lunaluu

Gift med forumet
Er det sånn at man ikke kan spise reker når man er gravid?
Var på kafè igår, og da spiste jeg et rundstykke med reker og majones. Jeg tenkte rett og slett ikke over det[&:]
Var bestemora mi som sa det til meg idag, at man helst burde holde seg unna denslags..[&:]

jo reker kan du spise. Har spist rundstykke med reker jeg også, uten problem. [;)]

har aldri hørt noen nevne reker som noe galt å spise i graviditeten..

Nei, dem er jo kokte dem! Skal ikke gjøre noe? [8|]

Jeg har planer om å spise MYE rægår i sommer jeg assa, gjorde jeg med Emma og [;)]

*pjuh!* Nå ble jeg minst 10 kilo lettere!

Ja, kan hende det ja.. Er jo samme med jordbær, er det ikke? Man kan spise det under graviditeten, men ikke mens man ammer? Eller tuller jeg fælt nå?[8D]

spis så mye reker du vil [:D]
de er kokt, så det går under varmebehandlet mat.

en gammel myte sier du ikke skal spise reker (og jordbær) fordi babyen kan bli allergisk) men det er tilbakevist [:)]
står bl.a i bam-bladet at det bare er en myte, og at det bare er å spise [;)]

men babyen kan reagere på reker og jordbær når man ammer.

reker kan man spise så mye man vil av ja[;)] de er som sagt kokte...

jordbær kan man også spise, men de bør vaskes først, i tilfelle det er jord på dem...

begge delene må man passe på når man ammer ja, i tilfelle reaksjon/allergi hos barnet[:)]

ORIGINAL: tihii89

Ja, kan hende det ja.. Er jo samme med jordbær, er det ikke? Man kan spise det under graviditeten, men ikke mens man ammer? Eller tuller jeg fælt nå?[8D]

Man kan spise det, men de kan reagere :) Men det merker man fort . Og det kan gjelde masse mattyper men reker og jordbær har mer allergener enn andre :)

http://matportalen.no/Emner/ammende

Back
Topp