Reker når man er gravid?

mammatil2jenter

Forumet er livet
jeg fikk SÅ lyst på reker i dag.. kan jeg spise det som er gravid..?'

det er så lenge siden vi har hatt det...

har lest en eller annen plass at man ikke skal spise reker, så jeg har holdt meg unna..

Jeg har spist masse masse reker...aldri hørt at vi ikke kunne[:D]

Er noe med reker når man ammer..[:)]

Jeg spiste masse reker når jeg var gravid..

ORIGINAL: Apeloffen ruger

har lest en eller annen plass at man ikke skal spise reker, så jeg har holdt meg unna..

aner ikke hva som er "Riktig" eller "galt" men jeg har i vertfall spist masse reker, seinest i går.... [;)][:D]

du kan spise reker ja [:D]

ORIGINAL: Tvilling74

Jeg spiste masse reker når jeg var gravid..

me too[:D]
står ingenting på mattilsynet sine sider om reker.!!!!

bare kos deg med reker du[;)]

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

bare kos deg med reker du[;)]

det skal jeg.. men må først på butikken å se om de har det..

takker for gode svar.. da spiser jeg det hvis jeg finner det nå da..![:D] typisk at de ikke har når man har lyst på..

Jeg har spurt både jm og lege om dette, og det der med allergien er fra "gammelt av". Det er mens man ammer man skal være litt forsiktig for å se om barnet reagerer.

Reker er kokt og er en super måte å få i seg proteiner, og det er helt ufarlig!!!
Og sååå godt!
så kos deg du![:D][:D][:D]

Jeg husker jeg også hadde sykt lyst på reker. Spurte hs hun sa spis med måte. Så jeg spiste reker, men kun da jeg netteopp hadde åpnet glasset.

ORIGINAL: Smula0608

Jeg har spurt både jm og lege om dette, og det der med allergien er fra "gammelt av". Det er mens man ammer man skal være litt forsiktig for å se om barnet reagerer.

Reker er kokt og er en super måte å få i seg proteiner, og det er helt ufarlig!!!
Og sååå godt!
så kos deg du![:D][:D][:D]

om man ikke har noe allergier i familien er det ikke farlig når man ammer[:)]

JAAAA, det er helt ufarlig å spise reker når man er gravid... og det er ikke farlig å spise reker når man ammer heller, men reker (og også jordbær) er noe som mange mennesker er allergiske mot, så det kan være greit å introdusere det forsiktig første gang man skal spise det som ammende for å se om barnet reagerer (særlig om man har allergi i familien). Gjør ikke barnet seg noe av det kan man altså spise jordbær og reker av hjertens lyst også når man ammer

(jeg er sååå lei av at folk skal drive og spre gamle overtroer - ting er ikke alltid sant bare fordi man har hørt det)

Gravide kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra:
  • Blåkveite over 3 kilo.
  • Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo.
  • Fiskelever. Gravide bør heller ikke spise påleggene Svolværpostei og Lofotpostei, som inneholder 25 prosent fiskelever.
  • Krabbeinnmat fra skallet (hvitt krabbekjøtt i klør og skallhus kan trygt spises).
  • Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot helt trygt).

www.matportalen.no - dette er offentlige myndigheters informasjonsside om mat..

Det er ikke farlig å spise reker når du er gravid. Men kan derimot skape mage trøbbel hos den lille når du ammer[;)]

Spiser masse reker jeg[:)] 

Back
Topp