Reising..

Ta med helsekort og kos deg masse! Følg samme regler som hjemme :D god tur:)

Jeg var på Kypros i uke 32. Hadde med legeerklæring for å kunne få fly hjem, men magen var ikke så stor at de spurte om det.
Bare følg samme regler som hjemme ifht mat og drikke, og nyt ferien. :)
Det er vel ikke kjempevarmt der på denne tiden, men tenk litt på magen allikevel, ikke bli for varm.

Ville tatt med helsekortet. Ellers så bør du passe på å dekke til magen hvis du soler deg, og ikke blir for varm. Ikke spist salat og frukt. Og alt kjøtt må være gjennomstekt. Prøv å hold deg unna buffet.

Kjøp støttestrømper og ha på under flyreisen, og pass på å drikke masse vann. Men bare flaskevann. Lurt å oversette nøkkelinfo fra helsekortet til engelsk så du har det i tilfelle du må snakke med helsepersonell, eller det skulle oppstå tvil om svangerskapslengde når du skal fly hjem...

Jeg reiste til fuerteventura i 6.måned. Jeg kjøpte eddik og skylte først grønsaker i springvann for å få vekk jord/møkk osv. Så la jeg grønsakene i en skål med flaskevann (kjøp STORE dunker) og eddik, og så skylte jeg grønsakene i flaskevann. Sånn kunne jeg lage meg kjempedigge salater og fruktsalater hver dag på hotellet :)
Jeg tok med meg en boks hjemmefra så jeg kunne ta med fruktsalat og salater på stranda. Det var veldig greit, og reddet ferien litt for meg, siden jeg er fruitjunkie :)

Så lastet jeg ned en oversettelses app på mob. (Finnes flere, bare søk) Så hvis jeg var i tvil om hvordan mat jeg kjøpte ute var behandlet, og personalet kun snakket spansk, så var det lett å spørre og få svar.

Venninna mi som jeg reiste med hadde med seg sin egen pute. Ikke at man må dét, men du bør tenke over hva som er viktig for deg for at du skal sove godt. Jeg fikk ekstra pute på hotellet sånn at jeg kunne støtte den kjipe gravid-ryggen min om natta.

Vær forsiktig med solkremer og andre hudprodukter som man får kjøpt der. De har ikke alltid samme krav til sikkerhet som her hjemme. Så ta med solkrem selv.

Ha med reiseapotek. Husker jeg hadde med Lovehearts i mitt haha! For det var nemlig det eneste som hjalp mot halsbrann for meg. :p

Antibac og våtservietter i veska!!! Vi dro på litt turer hit og dit, og det var kjekt å alltid bli fort ren.

Gode sko.

Ha med noe varmt til kveldene.

Når jeg var gravid og trengte mat i hytt og pine så hadde jeg alltid knekkebrød i veska. Også på sydentur :p

Jeg hadde med eget håndkle. Selv om man får på hotellet, så var det kjekt å ha ekstra å ha med på stranda ^^

Og husk å kose deg! :D

Flytta denne til vårt nye underforum: På reise med barn! :-)

Back
Topp