Reising medf fly i løpet av svangerskapet

010000100

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Er det noen som har erfaring med å fly langt i 2. trimester?

Jeg har lest at 2. trimester er den beste tiden å reise på i forhold til at energinivået er bedre enn 1. og man er ennå ikke så tung som i 3.

Er det noen som har flydd i 10 timer rundt uke 18-20?

Jeg tar med glede i mot råd fra dere på hvordan reisen kan bli så behagelig som mulig.

Jeg fløy 4 timer når jeg var i uke 25 forrige gang. Null problem! Ingen problemer med rygg /bekken, og ingen andre plagsomme symptomer, pluss at magen ikke var så stor så den var aldri i veien. Men støttestrømper kan være lurt :)

Støttestrømper, drikk masse vann, gå i flyet med jevne mellomrom og ha løse klær :-) God tur! Ta med helsekort. Noen flyselskaper slipper ikke inn gravide som de mistenker er nære termin. Om de feks synes magen er stor, er det greit med "bevis" ;-)

Kjørt fly ofte i forrige svangerskap, og 3 ganger allerede i dette. Ikke noe problem. Men ville kanskje brukt støttestrømper godt ut i svangerskapet.

Støttestrømper, drikk masse vann, gå i flyet med jevne mellomrom og ha løse klær :-) God tur! Ta med helsekort. Noen flyselskaper slipper ikke inn gravide som de mistenker er nære termin. Om de feks synes magen er stor, er det greit med "bevis" ;-)
Det er nok de beste tipsene!
Jeg fløy i 4 timer i uke 27, gikk veldig fint :)

Jeg tenkte å ta en tur innom legen uken før vi reiser. Det er visst noen flyselskaper som blir veldig strenge om man ikke har med brev fra legen. Like greit å ha alt klart i tilfelle :)

Back
Topp