Reisevei til føden

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Noen andre som har litt lengre fødevei?

Her er det 2 timer siden de la ned fødestua og kun har barselopphold her. Med de to andre hadde jeg 5 min reise, så det blir spennende nå. Går det fort blir det kanskje ambulanse. Ellers kjører vi selv :nailbiting::wacky:
 
Vi har 1,5t. Har alltid vært redd for at vi ikke sku rekke det. Vannet gikk i går kl. 19, riene begynte ca 1 etter. Vi kjørte til sykehuset selv og venter på fortsettelsen inntil videre :cat:
Det går vel som regel ikke altfor fort, så 2t reisevei går nok heeelt fint!
 
Vi har 2 til 3 timer. Alt avhengig om vi treffer på ferge. I fjor ringte jeg inn kl 15 og vi ankom føden kl 18. Så denne gang blir det innleggelse fra uka før termin pga det tok 2.5 timer fra 2 cm til ungen var ute. Blir da pasienthotellet fram til fødsel.
 
Vi har kun 40 min, kan ikke forstille meg å ha lengre vei. Dumt de skal legge ned fødesteder, får håpe alt går fint for deg :Heartred:Heartred
 
Ja, det er jo litt ekstra å tenke på denne gangen. Da eldste på 12 ble født, var fødestua åpen så hun er født her. Lillebror er født i Bergen, men da bodde jeg der pga studier. Nå ble jeg satt i gang på overtid med forrige faktisk, men planen er å reise ned til jordmor her på sjekk om ting skal begynne av seg selv denne gangen. Så får vi kjøre bort selv om vi har tid, evnt blir det ambulanse med jordmor om det går fort.

Har et par venninner som har født på veien :wacky:
 
Nå ble det ambulansetur på oss tirsdag. Så fra jeg ringte jm til vi var på sykehuset tok det litt over 2.5 time. Da var det med blålys for å rekke fergen. De i ambulansen sa at etter fergen kl 19.30 så går det ferge kun 1 gang pr time. Så må man inn på kveld /natt kan man fort måtte bruke over 3.5 timer. Jeg blir lagt inn i morgen i påvente på fødsel så da får jeg 3 minutt å gå til føden :) Betryggende :)
 
Back
Topp