Reisevei til føden

Ca en og en halv time om det klaffer akkurat med fergen.

Ved forrige fødsel bodde vi i underkant av tre timer unna føden, kommunen vår hadde heller ikke jordmor den måneden jeg hadde termin (juli). Så vi valgte å reise inn til familie som bor ca 7 minutter unna sykehuset noen dager før termin. Jeg gikk til fem dager over termin, og hele seansen varte i ca 25 minutter, men jeg skjønte ikke at fødselen var i gang før jeg fikk pressrier og vannet gikk. Så jeg fødte nr to innelåst på badet hjemme hos min mor. De fikk dirket opp døren til ambulansen med jordmor kom og da lå jeg på gulvet og holdt i hodet på lille. Det gikk forferdelig fort, men FOR en opplevelse.
 
Ca. 30 min til nærmeste sykehus som er i Levanger, men pga. risikosvangerskap blir jeg fulgt opp og skal føde på St. Olavs hospital. Ca. 1t 35min kjøring.
 
Jeg har ca 60 min kjøring til nærmeste fødested, så er ikke så langt for min del:happy: og kjenner jeg mannen rett går det nok enda litt fortere dit dersom fødselen er i gang:laughing001
 
Har 15 min til nermeste sykehus, og fødeavdeling der eg fødte min sønn i 2007 :Heartred Men det var også 20 kilo siden. Eg har fått nyss i at risikofødsler blir sendt til et sykehus 1 time unna. Og overvektige fødende er visst en risiko. Eg har ikkje fått vite dette med 100% sikkerhet, bare på rykte. Men eg frykter at eg må reise bort fra mitt kjære lokalsykehus for å føde.
 
Back
Topp