Reiseutgifter

MissSunshine

Betatt av forumet
Hvordan gjør dere det ang. reiseutgifter? Vi tar buss til og fra Haugesund, og jeg forstår det sånn at man har krav på å få noe av utgiftene dekket. Sender dere inn kopier av bussbilletter? Sender dere de inn fortløpende, eller samler dere sammen alt til forsøket er over? Må man sende inn noe sammen med billettene?

eg har ikke peiling på det. vi bor litt utforbi bergen og vi kjørte bil te haugesund (hausken) eg har vært fall tatt vare på alle kvitteringer sånn tilfelle. tur retur for oss med bil uten bensinkom på ca 700 kr. med ferge begge veier og tunellen.

Hei. [:D]
Vi bor i Moss og kjører til Oslo ( Riksen ).
Skrevet opp km tur/retur, lagt med parkeringslapp og for bommen.
Glemte å levere inn etter 1.forsøk, men leverte inn for forsøk 1 og 2
samtidlig. Og fikk igjen alt. Tror det var nesten 3000 kroner.
Sendte det til vårt trygde kontor. Tok vel ca en mnd før vi fikk pengene.

får en det dekket selv om en bruker privat klinikk?

vi fikk igjen reise for forsamtalen..hadde jo bare innkallelsen vår, og leverte den..fikk igjen for bil, da vi kjørte å var 2 stk. va 20 mil, altså 40 mil tur retur. husker ikke hva vi fikk igjen..

Ser at du e fra stavanger. Og de på Nav stavanger skal ha alt samla i en konvolut når du e ferdige med første forsøk.
Da skal du ha samla :
Alle medesin utgifter
Båt biletter ( den e vel sikkert inkludert i bussen[8|] så da trenge de vel bare bussbiletten)
buss bilett
eller hvis du kjøre skal de ha p-bilett og ferje bilett
Og hvis du betalte for samtalen du var på , den får du skrevet inn i frikort , det får du med reise utgiftene og. Men det e litt tåpeligt da , du får ett på deg og mannen din får et på seg . Så må dere begge spare opp til frikort før dere får penger igjen . Så ta vare på alle kviteringer du får underveis å send de inn.

Men merk deg det at de skal ha bilettene og kasselapp på medesiner markert med forsøk nr på . IKKE kopien, du må ta kopi til deg selv ellers får du det i retur[:'(]

Alle utgifter leveres / sendes inn til nav etter du e ferdig med forsøke.

Bare for å advare deg de forlange kopi av den lappen du får at du har hvert på samtale/ uttak Og innsetting / og ultralyd av legen. Sånn at de ser at du har hvert hos legen . ellers får du ikke noe for turen , hvis du ikke sender med den lappen. Nav stavanger e litt firkanta ser du. Har testa de 2 ganger me, og kan alt om deres system[:'(][&:][:'(]

Tusen takk for flott informasjon, da er det bare å begynne å samle kvitteringer[8|]

Jon Blund: Ser at du også er fra Stavanger. Har dere bodd i Haugesund ved uttak/innsetting, eller har dere reist fram og tilbake?

ORIGINAL: MissSunshine

Tusen takk for flott informasjon, da er det bare å begynne å samle kvitteringer[8|]

Jon Blund: Ser at du også er fra Stavanger. Har dere bodd i Haugesund ved uttak/innsetting, eller har dere reist fram og tilbake?

me reiste frem og tilbake. Nav ville ikke betale for overnattinga. Me spurte om me kunne få ligge på helse fonna sitt sykehotell. Men nav nekta oss. Måtte bare få time senere på dagen hvis me ikke kunne kjøre opp til haugesund i 6 tiden om morgenen [:'(][:'(]   Så nav tar ikke hensyn til oss damer på det punkte.

Er det jeg som er litt treig, jeg trodde ikke at vi fikk dekket reiseutgifter med egen bil, jeg har bare litt over en time å kjøre til min klinikk, kanskje jeg må skrive ned kjøre distansen ? Jeg for spørre om dette dersom det skulle bli noen flere forsøk, men tilbake skal jeg i allefall til klinikken min enten det blir ultralud eller neste IVF.

Back
Topp