Reisetrille/sammenleggbar vogn som tar lite plass

misty

Glad i forumet
August 2018
Har tenkt å kjøpe en trille/vogn som kan ligge fast i bagasjerommet på bilen, da den vogna vi bruker til vanlig tar altfor stor plass. Har vurdert Babyzen Yoyo og Carena Kobbe, og heller mest mot sistnevnte da den koster ca. 2000 mindre (har ikke lyst til å legge så mye penger i den, siden det er en vogn som ikke kommer til å bli brukt så veldig ofte). Ser at Carena Kobbe er litt større sammenlagt så lurer på om den kanskje ikke er godkjent som håndbagasje hos en del flyselskaper, så det er jo en ulempe. Vi kommer sikkert ikke til å fly mer enn max 2-3 ganger mens vogn enda er nødvendig, og kan fint bruke bæresele på flyplassen, men virker jo veldig greit å slippe å sende vogna med bagasjen med den risikoen det innebærer...

Noen som har erfaringer å dele rundt slike vogner?
 
Vi har carena kobbe. Reiste med den til Spania i påsken. Jeg husker ikke om vi reiste med norwegian eller SAS, men det gikk veldig fint å ha den som håndbagasje. Og den er grei å ha på bilturer og småturer til butikken også. Og billig, ikke minst. Yoyo topper jo alle lister, men carena funker veldig fint for prisen.
 
Vet mange liker Cybex balios s, men litt usikker på om den går som håndbagasje. Koster rundt 3200 på Jollyroom.
 
Jeg har også hatt carena kobbe, veldig fornøyd med den! Men den solgte vi da nyfødtdelen til den var ubrukelig (synes vi..) og jeg ville ha liggedel med på langturen vår til mexico og USA.
Så kom ergobaby metro ut. Så kjøpte den med nyfødtdelen. Veldig fornøyd! Vogna ble riktignok ødelagt på ferie, men på en øy med hard sand. Skal man trille på litt mer normale underlag enn det så går det nok veldig bra. Fikk ny vogn på garantien.

Men ifht pris, så synes jeg carenaen gjør en god jobb. Liker den bøyla også, ser for meg at mini hadde likt å holde seg i den. Jeg kjøpte min kobbe for godt under 1000kr, ofte på salg med ekstra rabatter på lekmer. Samboern likte carenaen best.

Begge vognene har en god og nesten flat liggestilling. Ellers har vel carena mer ekstrautstyr. Synes kalesjen på den er litt kort, mens den er ok på ergobaby. Hadde parasoll uansett for å skygge.
Jeg vurderte også babyzen yoyo, men synes den er så latterlig dyr, og den har ikke liggestilling..
 
Skal sies at jeg kun har brukt carenaen med en på to år. Så jeg aner ikke hvordan den er for en på syv mnd.
 
Hva med å leie babyzen når du vet den skal brukes sjeldent?
 
Også bruker jeg reisetrilla mye hjemme. Lett å ha med i bilen og til korte turer i butikk/sentre ect. Begge vognene er gode å trille, lettere å styre enn stokke trailzen min hvertfall.
 
Balios s var trang til vår allerede. Veldig smal i sittedelen.

Vi har balios m. Ikke en minivogn, men liker den godt. Og så har vi city mini gt.
 
Balios s var trang til vår allerede. Veldig smal i sittedelen.

Vi har balios m. Ikke en minivogn, men liker den godt. Og så har vi city mini gt.
Da utgår hvertfall Balios s her og, han er ganske stor for alderen og tenker jo å kjøpe en vogn som varer en stund.
 
Også bruker jeg reisetrilla mye hjemme. Lett å ha med i bilen og til korte turer i butikk/sentre ect. Begge vognene er gode å trille, lettere å styre enn stokke trailzen min hvertfall.
Er hovedsakelig det vi kommer til å bruke reisetrilla til også, sånn at vi slipper å ta den store vogna inn i bilen.
 
Vi ønsker oss babyjogger city mini gt, har ikke prøvd den ennå. Virker som veldig mange er fornøyd med den.
 
Vi ønsker oss babyjogger city mini gt, har ikke prøvd den ennå. Virker som veldig mange er fornøyd med den.

Vi solgte vår utelukkende fordi den ikke kunne snus mot oss :)
 
Vi solgte vår utelukkende fordi den ikke kunne snus mot oss :)
Ja det er minuset med den vogna, vi har Stokke trailz vi bruker til daglig. Tenker kanskje det går greit å ha henne fra oss til sommeren, da er hun litt eldre.
 
Ja det er minuset med den vogna, vi har Stokke trailz vi bruker til daglig. Tenker kanskje det går greit å ha henne fra oss til sommeren, da er hun litt eldre.

Ja det går nok helt fint :)
 
Jeg er hodestups forelska i min Bugaboo Bee. Den bor i bilen og brukes til alt foruten lengre trilleturer; enten vi skal en kjapp tur til byen, på shoppingsenteret, på dagligvaren osv. Kan brukes med bilstol, og ellers hadde den både bag til baby og en god sittedel som kan snues begge veier og har full liggestilling. Den går ikke som håndbagasje, men vi leverer alltid trillen ved gaten når vi flyr og får den igjen rett utenfor flyet, så det er mer enn bra nok synes jeg. Utrolig lett å slå sammen er den og, og tar liten plass sammenlagt selv om den er for stor som håndbagasje på fly. Koster litt, men vi har brukt vår utrolig mye helt fra fødsel av og den er virkelig verdt det. En god del rimeligere uten babybagen da. Så jeg legger den som et tips her uansett, verdt å sjekke ut. Ellers har jeg tidligere vært veldig fornøyd med paraplytrille fra MacLaren, da spesielt Techno XT.
 
Jeg er hodestups forelska i min Bugaboo Bee. Den bor i bilen og brukes til alt foruten lengre trilleturer; enten vi skal en kjapp tur til byen, på shoppingsenteret, på dagligvaren osv. Kan brukes med bilstol, og ellers hadde den både bag til baby og en god sittedel som kan snues begge veier og har full liggestilling. Den går ikke som håndbagasje, men vi leverer alltid trillen ved gaten når vi flyr og får den igjen rett utenfor flyet, så det er mer enn bra nok synes jeg. Utrolig lett å slå sammen er den og, og tar liten plass sammenlagt selv om den er for stor som håndbagasje på fly. Koster litt, men vi har brukt vår utrolig mye helt fra fødsel av og den er virkelig verdt det. En god del rimeligere uten babybagen da. Så jeg legger den som et tips her uansett, verdt å sjekke ut. Ellers har jeg tidligere vært veldig fornøyd med paraplytrille fra MacLaren, da spesielt Techno XT.

Hvordan er sittedelen i den sammenlignet med foxen? Går kalesjen like langt ned? Skulle gjerne hatt 2 foxer, for jeg bruker den som sovevogn på verandaen og det er litt styrete å bære opp og ned hele tiden når vi skal ut på tur.
 
Hvordan er sittedelen i den sammenlignet med foxen? Går kalesjen like langt ned? Skulle gjerne hatt 2 foxer, for jeg bruker den som sovevogn på verandaen og det er litt styrete å bære opp og ned hele tiden når vi skal ut på tur.

Sittedelen er litt annerledes, dvs. den har ikke den ergonomiske delen som vipper opp og ned hele rammen, her regulerer du bare ryggen, men får tilnærmet helt flat liggestilling. Kalesjen går ikke like langt ned, men på sittedelen dekker den ganske godt med utvidelsen allikevel. Men jeg skal søren meg sjekke om man kan sette Fox kalesje på Bee´en.
 
Back
Topp