Jeg har nettopp vært i Egypt med gutten min på 4.mnd! Hadde med bleier (fikk også kjøpt ok bleier der, men mulig det var dyrt), paracet, solkrem for baby (selv om jeg hadde han i skyggen), solhatt/caps, våtservietter, lette klær, pledd, badebleier, engangstelleunderlag. Hadde også med reisepakker med shampo, babyolje, pudder, sinksalve ol. Alle andre barn jeg så hadde bare sånn reisetrille, men jeg hadde med min store emmaljungavogn med myggnetting. Syns det var gull verdt! Han sov i den på dagtid, og vi fikk plass til alt vi skulle ha med under vogna/i stelleveska, og på kveldene stelte jeg han for natta og la han i vogna, tok på myggnettingen og trillet av gårde for å spise middag. Da sovnet han for kvelden og når vi kom tilbake til hotellet var det bare å trille rett inn og han sov i vogna hele natten! Nå var vi på en liten plass da, så vi gikk overalt :) Hvis du reiser med stor vogn anbefaler jeg også å kjøpe prampack! Jeg brukte solkrem på han de første dagene, men det er jo varmt, så han ble fortere klam og svett med krem på. Så som regel droppet jeg det og hadde han i skyggen, gikk helt fint det! Smurte han og tok på solhatten når han skulle bade ;) Små leker du kan underholde med, f.eks på flyet. Og et sjal eller lignende du kan dekke deg til med hvis du ammer!! Ellers er det lurt å ha med litt ekstra i håndbagasjen i tilfelle kofferten din forsvinner. Iallefall et par sett med klær, ekstra bleier, pledd/håndduk.. jeg googlet det og fikk endel tips til hva jeg burde ha i håndbagasjen! Dette ble jo fryktelig langt.. haha.. vet ikke om det var så mye tips her men. Skal oppdatere hvis jeg kommer på noe.
Gooood tur!
.. bæresjal.. jeg brukte det kun på flyplassen da jeg har sånn meitai, og det blir veldig varmt i varmen, haha! Men var veldig bra å ha når vogna var pakket ned.
Så må du ha pass til den lille!! ;)
Jeg fullammer, men hadde med flasker og morsmelkerstatning (tilfelle jeg ble syk), og jeg hadde med masse smokker ;) Her får du det inn med t-skje! Woop woop!