Reisetips Thailand :)

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Hei hei alle sammen :)
Jeg og min kjære mann skal på bryllupsreise til Thailand i Mars.
Så jeg lurer på, hvor mye solkrem går det på en tur på 2 uker?
Har hørt at det er dyrt med solkrem der nede, så vil heller kjøpe og ta med før vi reiser, for å være sikker på at vi har :P

Noen andre tips som vi bør få med oss før vi reiser?
Dette er faktisk første gangen jeg skal til varmere strøk, så jeg er veldig spent ;)

Spørs vel hvor flinke dere er til å smøre dere. Men ei stor flaske har pleid å holde til oss. Har innimellom måtte kjøpe på ei flaske med sterkere faktor til sambo som gjerne blir brent.. (solkrem-er-teit-å-bruke-syndrom ) Men kan da ikke huske at vi syntes solkremen i Thailand var så dyr... Anbefaler å gå på apoteket om dere trenger solkrem ihvertfall. De er flinkere til å følge opp holdbarheten;) Kos dere!

Spørs vel hvor flinke dere er til å smøre dere. Men ei stor flaske har pleid å holde til oss. Har innimellom måtte kjøpe på ei flaske med sterkere faktor til sambo som gjerne blir brent.. (solkrem-er-teit-å-bruke-syndrom ) Men kan da ikke huske at vi syntes solkremen i Thailand var så dyr... Anbefaler å gå på apoteket om dere trenger solkrem ihvertfall. De er flinkere til å følge opp holdbarheten;) Kos dere!

Okei så bra :) var pappa som sa at det er dyrt ift her hjemme, de reiser mye nedover.. så regnet med at det var tilfellet da :P
Takk! vi skal kose oss max :D

Okei så bra :) var pappa som sa at det er dyrt ift her hjemme, de reiser mye nedover.. så regnet med at det var tilfellet da :P
Takk! vi skal kose oss max :D
Det et ikke umulig altså ;) Hadde nok tatt med uansett, men du blir ikke ruinert om dere må ha litt mer ;) Hehe.. Det er jo 3 (?) år siden vi var nedover. Håper å få til en tur neste vinter! Hvor skal dere?

Det et ikke umulig altså ;) Hadde nok tatt med uansett, men du blir ikke ruinert om dere må ha litt mer ;) Hehe.. Det er jo 3 (?) år siden vi var nedover. Håper å få til en tur neste vinter! Hvor skal dere?
hehe nei har skjønt at det er billig å leve der nede :p
Vi skal til Kamala beach, ikke så langt fra Phuket :)
Vi gleder oss kjempemasse. Det er veldig varmt der så håper at jeg klarer å være ute :p haha
Skal bo på et kjempefint hotell med suitte og hele pakka, tror det kommer til å bli en king kong bryllupsreise :D
Gruer meg til å være så lenge borte fra ungene, men tror det kommer til å gå fint. Vi har barnevakt som de elsker begge to :D minstemannen er bare 9 mnder når vi drar. han var 7 uker når vi giftet oss :)

Hvor var dere ? :)

hehe nei har skjønt at det er billig å leve der nede :p
Vi skal til Kamala beach, ikke så langt fra Phuket :)
Vi gleder oss kjempemasse. Det er veldig varmt der så håper at jeg klarer å være ute :p haha
Skal bo på et kjempefint hotell med suitte og hele pakka, tror det kommer til å bli en king kong bryllupsreise :D
Gruer meg til å være så lenge borte fra ungene, men tror det kommer til å gå fint. Vi har barnevakt som de elsker begge to :D minstemannen er bare 9 mnder når vi drar. han var 7 uker når vi giftet oss :)

Hvor var dere ? :)
Veldig billig å leve, men også lett å få brukt litt penger :p Det blir nok en veldig bra tur! Skjønner at du gruer deg til å være borte! Det lengste vi har hatt lille borte er 1 natt :p og han er nå 13 mnd.. Hehe..

Vi har vært på Phuket, Karon beach. Veldig fint og rolig! Men neste tur tenker jeg blir 3 uker og på 2 forskjellige steder for å få med oss litt mer. Det er jo så utrolig nydelig der! Lille skal da være med;)

Regn kanskje med ei flaske vær,går dere tom så er de ikke såååå dyre altså ;)

Høres herlig å være der i 2 uker :D

Ta med ulik styrke på solkrem er du ute og går trenger du ikke like høy faktor på beina som skuldre og pupper og fjes som jeg iallefall smører med høyere faktor. Ikke alle plasser det er like lett å finne solkrem i Asia. Aftersun eller aloe veraer også kjekt.

Håndsprit og klenex (plutselig kommer du til et do som ikke har dopapir og da er klenex i vesken gull:))

Kjøpte solkrem på tur da vi reiste på Backpacking (men nå er det lenge siden da), og min erfaring er at INGENTING er dyrt i Thailand ;D Alt er nesten latterlig billig :) Men kan være bedre kvalitet å få tak i her, så lurt å ta med en flaske hver, tenker jeg. Ville også tatt med myggspray.

Kjenner jeg ble misunnelig på Thailandtur! Det er et fantastisk fint land å reise i :)

Vi har alltid hatt med oss faktor 50, 30 og 15, til de forskjellige behovene:) er ikke dyrere for solkrem der enn her hjemme, ligger rundt samme prisen, noen ganger litt under, er nok derfor det blir sett på som dyrt der da alt skal være så mye billigere der enn her:) anbefaler å kjøpe mygg sprayen og sånn der nede da den ofte er sterkere, spør på apoteket:) ellers er drikkevaksinen for magen gull å ta før man drar, og kjøp gjerne imodium der nede, veldig lett å få litt reisemage:) men ikke vær redd for å spise maten der! Den beste maten er som regel på de små restaurantene og vognene som kjører rundt, bruk godt med antibac og kjøp alltid vann på flaske for å drikke og pusse tenner. Hold dere unna de værste turist turene, lei heller longtail båt på forskjellige strender for å dra på egne turer til små-øyer. Kunne sagt så mye om Thailand, vært der 7 ganger og gleder meg til vi skal tilbake! Kooos dere!

Åhh dette høres jo helt fantastisk ut :) nå gleder jeg meg enda mer!!
Men når man skal ta vaksiner, må man ta kontakt med helsestasjonen eller fastlege? Husker bare at alle de vaksinene jeg har tatt har foregått på helsestasjonen.

Nå tenker jeg at vi ikke trenger å kjøpe med oss så sykt mye solkrem, litt godt egentlig :) hehe
Hadde jo tenkt å kjøpe inn flere flasker med forskjellig faktor, trodde det var uoverkommelig dyrt :P

Neida det er ingenting som er dyrt der. Du får kjøpe samme merker som her både på apotek og 7/11 el.

Har tatt med en tube til oss to voksne og det holdt i tre uker :) Men vi har hatt med til ungene også (30) pg brukt ved behov de første dagene på oss også.

Åhh dette høres jo helt fantastisk ut :) nå gleder jeg meg enda mer!!
Men når man skal ta vaksiner, må man ta kontakt med helsestasjonen eller fastlege? Husker bare at alle de vaksinene jeg har tatt har foregått på helsestasjonen.

Nå tenker jeg at vi ikke trenger å kjøpe med oss så sykt mye solkrem, litt godt egentlig :) hehe
Hadde jo tenkt å kjøpe inn flere flasker med forskjellig faktor, trodde det var uoverkommelig dyrt :P
Ta kontakt med ditt lokale vaksinasjonskontor:)

Back
Topp