Reisetips med babyer...

Julemasa

Elsker forumet
Noen som har noen reisetips; til reisen og/eller oppholdet?

Vi skal til Syria nå i påska. Er vel omtrent 22 grader der da. Reiser med fly og buss.

sørg for å leie sånn babysak forran i fly...! virkelig PYTON å sitte med ungen på fanget i mange timer[8D]

Hvor gammelt er barnet?

Vi var på Kreta i august, da Hauk var 5 mnd gammel. Det gikk kjempefint, selv om det var 35 grader... [8D][:D]

Lurt å ta med en leke eller to til flyet, helseteppe mot trekk/til hodepute, amme/gi smokk ved take off og landing, sørge for å få i barnet nok væske. Det er lurt å ha med et ekstra skift på flyet, med tanke på uhell... [;)]

Hvordan gjør man det med bilsete? Vi kommer til å trenge det når vi reiser utenlads til sommeren. [>:]

Og hvem henvender jeg meg til ang vaksiner før turen?

ORIGINAL: Rawyn

Hvordan gjør man det med bilsete? Vi kommer til å trenge det når vi reiser utenlads til sommeren. [>:]

Du kan henvende deg til helsestasjonen eller fastlegen angående vaksiner. Kommunen har ofte et eget vaksinasjonskontor.

Tror man kan få leid bilstoler noen steder, f eks gjennom bilutleiere. Hvis du vil ha med ditt eget, må du nok betale for et eget sete til poden på flyet. Til gjengjeld kommer poden til å sitte som en konge hele flyturen, da... [;)]

ORIGINAL: Nala

Du kan henvende deg til helsestasjonen eller fastlegen angående vaksiner. Kommunen har ofte et eget vaksinasjonskontor.

Tror man kan få leid bilstoler noen steder, f eks gjennom bilutleiere. Hvis du vil ha med ditt eget, må du nok betale for et eget sete til poden på flyet. Til gjengjeld kommer poden til å sitte som en konge hele flyturen, da... [;)]

Er det mulig/sikkert å sende bilstolen som baggasje, tror du?

ORIGINAL: Nala

Er det mulig/sikkert å sende bilstolen som baggasje, tror du?

Du kan sende den som bagasje ja...det gjør vi. Har allerede reist mye innenriks...

sånn bag på flyet skal æ få sjekka ut...takk...

Som jeg svarte på august - ville tatt med bæretøy også, for lange køer til og fra fly, ventetid og kriser hvor vogna blir borte i bagasjen... [8D]

ORIGINAL: Minerva

Som jeg svarte på august - ville tatt med bæretøy også, for lange køer til og fra fly, ventetid og kriser hvor vogna blir borte i bagasjen... [8D]

Kommer absolutt å ha med en bæresele av et eller anna slag. Er snakk om nærmere 20 timers reisetid. [&:]

Husker forøvrig godt når jeg var i syden med familien min at vogna til lillesøstra mi på  1 år ble borte i bagasjen. Vi fikk den tilbake 3 måneder etter vi var hjemme igjen.. Eller, vi fikk beskjed om at vi kunne hente den på flyplassen (som tilfeldigvis lå 4 timer med bil fra der vi bor). [8|]

Jakob måtte ta bcg og hepatitt vaksine, så gi beskjed så snart som mulig...for det kan hende det landet du reiser til krever vaksine.

Hepatitt vaksina må du ha flere doser av med noen mnds mellomrom...

Back
Topp