reisesyketabletter til gravide...hva kan jeg bruke?

LRDB

Forelsket i forumet
jeg skal nemmelig på weekend tur til london til helgen:)
Jeg blir alltid uggen ved flyreiser og sånt .
da lurer jeg på om noen her har noen erfaringer med bruk av reisesyketabl og hvilke merke?
Jeg tenker kun og ta på vei ned og så hjem igjen.
vil gjo ikke skade den lille i meg pga av feil valgte tabl :)

hilsen meg

Jeg fikk postafen(vanlig reisesyke tabletter)pga kvalme sist jeg var gravid,så kanskje du kan bruke det..
Du kan jo spørre på apoteket.De er veldig flinke der.
Kos deg i London=)

Jepp, forhør deg hos apoteket eller ring legekontoret. Det skal stå i pakningsvedlegget på alle medisiner om det kan brukes av gravide eller ikke. Lykke til og god tur!! Jeg skal til London 2. des., gi meg gjerne en oppdatering om turen[:)][:)]

Postafen er det sikreste. Jeg har fått det mot Hyperemesis ( kraftig svangerskapskvalme).

Jeg fikk også Postafen mot svagnerskapskvalmen, ellers har jeg ei venninne som brukte Afipran. Står på begge pakker at gravide skal konferere med lege før bruk, så ring fastlegen din.[;)] Eller spør påapoteket.[:)]

Jeg sender min kjære og to kompiser til London i november - guttetur med fotballkamp![:D]
Håper jeg får en fin gave når han kommer hjem igjen...hihi..

veldig vanskelig dette.
snakket med lege og farmasøyter di anbefaler faktisk ingefær-
er gjo ikke prøvd så mye ut på gravide men det står bare at du må unngå høye doser og over lengre tid.
tenker jeg prøver det jeg .

Prøv slike bånd på armene. jeg gikk til legen for jeg har hatt så sykt svangerskapskvalme og det, og hun rådet meg til å prøve slike bånd først før jeg fikk noe medisiner mot det og det funker faktisk. Jeg hadde aldri trodde det sku funke og var veldig skeptisk men det funker i såfall på meg :) jeg er skikkelig overrasket og takker meg selv for at jeg prøvde de hehe. hverdagen min er helt annerledes :)

Jeg går hos spesialist og han fraråder reisesyketabletter pga påvirkning på fosteret.
selv fikk jeg det i et tidligere svangerskap, og alt gikk bare fint...men man må jo vurdere selv.
Ingefær anbefales, og slike Sea Bands skal også hjelpe. I tillegg burde du ha med litt niste så du unngår å bli sulten- da blir man lettere kvalm.
God reise! [:)]

Back
Topp