Reiseseng

line26

Første møte med forumet
Hei alle gravide og småbarnsmammaer.
Har noen spørsmål om reiseseng til dere.
Når kjøpte du reiseseng ? Når du var gravid eller når ungen var født?
Hvordan finner dere ut hva dere trenger før barnet er født og er reiseseng
på den listen ?
Gode/dårlige erfaringer med reiseseng?
Er det utfordrende med reiseseng på fly ?

Last edited:
hei. ønsket dere det i gave før barnet var født ? Hvorfor hadde dere ikke det med på fly? Fordi de fleste reisesenger er tunge og vanskelig å ta med seg ?

Vi kjøpte reiseseng etter at babyen ble født. Kjøpte den for å ha med første gang vi skulle på tur. Tok den ikke med på fly, vi kjørte bil.

Vi kjøpte den vel bør jeg har gravid, på tilbud for veldig lite.

Har vel aldri brukt den...

Kjøpte da guttungen va rundt 1 år. Ikke reist med fly, men den er liten og lett å pakke i bil.
Vi kjøpte brio reiseseng. Veldig fornøyd med den da den er stødig og lett å slå opp/sammen.
Minuset er at madrassen som følger med senga er veldig tynn og hard, så vi måtte brette ei dyne og legge i senga hvis han skulle sove i den.

Vi kjøpte nå nettopp for å ha me oss på tur i påska, har ikke hatt behov for den enda og lillegutt er snart 7mnd :)

Jeg kjøpte reiseseng da jeg var gravid med eldste. Har aldri noensinne brukt den, så nå har jeg gitt den vekk. Kommer overhode ikke til å kjøpe noe slikt nå til nr 3. Mine har sovet i vognen eller ved siden av meg når vi har vært hjemmefra. Høres slitsomt ut å dra med seg noe slikt på fly.

Vi har reiseseng/reisetelt fra Deryan. Den har blitt brukt kanskje 10 ganger siden frøkna var født, hun er 3,5 nå. Har vært med på både biltur og flytur i koffert, men har vært heldige på de fleste turer med at vi har fått låne/leie barneseng på destinasjon. Begge bestemødrene her i byen har kjøpt "vanlig" reiseseng som de har hatt stående hos seg, samt at de har tannkrem og tannbørste til frøkna. Så om vi er på besøk og hun vil overnatte er ikke det noe større problem. Teltet har også blitt brukt på terrassen når det har vært sol for å ha et lunt lekested i skyggen.

Etter babyen var født. Meldte hu inn i bokklubb og verva noen. Fikk gratis seng da :)

Har ikkje hatt bruk for det enda, vesla er 9.5mnd. Har brukt babynest i senga eller vignbagen til nå. Skal bruke reiseseng no i påska for første gang.

Kjøpte reiseseng da vesla var ca seks måneder, det var første gang vi trengte det. Skal ut og fly i april, og må nok ha den med, men det blir i såfall en ekstra kostnad, tung seng +madrass, så det er litt kjipt. Har ellers syns det er topp med reiseseng når vi skal på tur med bil.

Kjøpte da ungen var to år. Mamma fikk en av en kollega som vi brukte der og svigermor hadde en fra før sv.

Den vi har kjøpt ble med til Italia i fjor sommer og lå sammen med vogna i prampacken :)

Vi kjøpte babybjørn sin etter at han blir født. Vi er en del på besøk hos familie, og har den med både i bil og fly. Denne får plass i den ene siden i en koffert:)

Kjøpte da ungen var to år. Mamma fikk en av en kollega som vi brukte der og svigermor hadde en fra før sv.

Den vi har kjøpt ble med til Italia i fjor sommer og lå sammen med vogna i prampacken :)

Bare vær klar over at hvis du har noe annet enn vogn i prampacken så får du ikke igjen noe på forsikringen.

Vi kjøpte sommern da eldste fylte 2, da skulle vi på hyttetur så måtte ha det. Han brukte den da også brukte han den da han sov hos tanta si en gang. Yngste har brukt den når hu har sovet hos mormoren og når vi har vært på turer :) Vi har basson baby med madrass :)

Vi har faktisk ikke kjøpt. Mamma har kjøpt en til å ha hjemme hos seg, pappa en til huset sitt, svigers har én hjemme og én på hytta.
Vi brukte ikkr reiseseng før hun var 6 måneder. Før det brukte vi vognbagen som reiseseng.

Vi har reiseseng son vi har brukt mye. Kjøpte den da vi byttet fra bag-vogn til sportsvogn. Frem til da bare sov hun i vognbaggen når vi var på reise. Vi kjøpte reiseseng som var lett og kompakt for å kunne ha med på fly (mine foreldre bor langt unna og har mange barnebarn). Jeg pakker reisesenga i min koffert når vi flyr. Det er veldig greit med en kompakt reiseseng også når vi kjører bil, siden bilen fort blir full nok av vogn og annen bagasje.

Back
Topp