Reiser til Tyrkia og har noen bekymringer å lufte

Julegave2023

Andre møte med forumet
Vi bestilte Sydentur til Tyrkia 18 juni tidlig i januar... og da tenkte jeg lite på hvor gammel gutten vår her ville være før vi dro med tanke på vaksine!! Gutten vår er litt over 8,5 mnd når vi drar og dermed for liten til å ta mesling vaksinen (HJELP) og jeg har derfor begynt å vurdere å avlyse hele ferien:(( Så derfor tenkte jeg jeg skulle forhøre meg litt her om dette er hysteri fra min side evt erfaringer fra andre som har reist med barn til utland med barn som ikke har vært gamle nok til å ta denne vaksinen
 
Sjekk ut hva FHI sier ift risiko der dere skal.
Og så må du kjenne på det derfra selv. Reiser selv ikke til steder med økt risiko for meslinge-smitte uten å ha gitt mmr-vaksinen.
 
Reiser til Spania 18 juni. Da er han min også 8,5 mnd. Har ikke tenkt så mye over det, tror ikke Spania er ett av de landene hvor det er utbrudd nå. Er Tyrkia det? Så langt i år er 13 personer smittet av meslinger i Norge. Så sjansen er jo tilstede her og.
 
Reiser til Spania 18 juni. Da er han min også 8,5 mnd. Har ikke tenkt så mye over det, tror ikke Spania er ett av de landene hvor det er utbrudd nå. Er Tyrkia det? Så langt i år er 13 personer smittet av meslinger i Norge. Så sjansen er jo tilstede her og.

Siste oppdatering fra verdens helseorganisasjon om meslinger i europa:
https://www.who.int/csr/don/06-may-2019-measles-euro/en/

As of 28 March 2019, the WHO European Region reported a total of 83 540 measles cases and 74 related deaths for 2018.
 
Reiser til Spania 18 juni. Da er han min også 8,5 mnd. Har ikke tenkt så mye over det, tror ikke Spania er ett av de landene hvor det er utbrudd nå. Er Tyrkia det? Så langt i år er 13 personer smittet av meslinger i Norge. Så sjansen er jo tilstede her og.
Spania ligger likt som Norge ift smitterisiko ifølge FHI
 
Back
Topp