Reiser til Thailand!

LuringNr3

Gift med forumet
Jepp, vi reiser til Thailand om 2 uker, med kidden.
Noen som har noen tips og råd om reise til Asia med barn, eller generelt tips vi kan bruke på en lang flyreise (som forøvrig skjer på nattestid, og utover morgenen)? 
Er kjempetakknemlig for alle råd! : )

me ska og reisa t thailand men d e i slutten av oktober...og en liten hyper 1 åring nesten 1 døgn på fly kan bli meeget intresagt :P men d e g har fonne ut som kaaaaaanskje kan fungere e at eg ska ha me meg bæreselen og i et håp om at poden vil roe seg ner litt når han e spendt fat i meg i den og masse kjeks som han kan pottle me, han e isje intresert i tv noe spes, isje har  han ro t å sitta å leka me leker :P så foring på kjeks og ander godsaker blir et stort must her jaffal , og om han komme t å sove mer enn 1 time i strekk blir jaffal en utfording tror eg :S så eg slenge meg på tråden i håp om gode råd t lang flyreise me en hyper unge på litt øve 1 år ;)

Aldri flydd så langt med små barn, men 4 timer med Tara når ho var 7 mnd og det gikk fint det.. Hadde med en del ting vi vet ho liker å leke med/se på, en del å spise på, ho sov en god del, fikk stå og se seg rundt..

Sikkert ingen som sier noe på at dere går frem og tilbake, på så lange reiser er det store fly med god plass å bevege seg på

Så i en annen tråd at en rådet til å kjøpe noen småleker/småting og pakke inn. Og gi de her og der så ungen har noe litt nytt å spennende. Greit å ha i bakhånd sikkert :)

jeg reiste med 3åringen min. pakket bøker og småleker men ingenting ble brukt på flyet. han hørte litt på lydbok på ipoden, ellers sov han mye, trykket på den lille tv-skjermen, snakket, så ut av vinduet osv. han var ganske trøtt og sliten så han var veldig rolig.var lurt å reise på kvelden/natten. men noen barn blir jo veldig gretne når de er trøtte... hadde med bæresele som var god å ha når han var trøtt på flyplassene (mellomlandet), spesielt i thailand for der var det litt gåing fram og tilbake siden det ikke er tydelig skilting, og venting i kø fordi de har kontroller og stempling av alt mulig...
hadde pakket med smoothie og noen kjeks og sånn da...

Back
Topp