Reiseinfo om Bulgaria

lenemor

Forumet er livet
Vi har begynt å tenke på en sydentur når G starter ferien sin til helgen - vi er rett og slett lei av drittværet. Det er begrenset med alternativer fra Ålesund, så vi kan velge mellom Bulgaria og Tyrkia, og Tyrkia med 38 grader blir for varmt for oss, så da må det bli Bulgaria.

Er det noen som har vært i Bulgaria her, som kan fortelle hvor de var (mesteparten av reisene går til Sunny Beach), hvor dere bodde, hvordan det var der (særlig interessert i å høre om det å reise dit med barn da..)

Wilma og moa har nettop vært der, eller husker jeg feil......

Vi var der for noen år siden til Golden Sands. Ikke en typisk barneplass men det var kjempe fint der. Med basseng og ikke langt fra stranda. Da reiste vi fra Oslo. Har bare positive ting å si om den turen. Litt rar mat på hotellet, iallefall for barn da men vi fant oss en butikk lenger nedi gata med alt mulig. Så gikk vi om kvelden ned til stranda å spiste kylling og chips på en restaurant. Kjempe koselig.
Nå skal vi til Burgas kysten på ett familie hotell(visstnok). Blir spennende. Det er direkte fly ja.Det er apollo sitt. Kan se om jeg får lagt inn bilder. Virker veldig barnevennlig og litt i utkanten av alt. Noe vi var ute etter. Å ikke ende opp midt i verste turismen.

Søskenbarnet mitt med frue og to barn er der nede nå..
De har i tillegg vært der før.. De liker seg veldig godt, og syns det er billig og fint der.. [:)]

Ja, vi har presis vært der, kom hjem i onsdags [:D] Kjempe deilig!

http://www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Bulgarien/Burgaskusten/Nessebar+x+Pomorie/Pomorie/Apartments/Sunset+Resort.htm?Search=True&

Vi reiste med Apollo. Bodde på Sunset Resort i Pomorie, utenfor Sunny Beach. Tok 20 min med bussen fra flyplassen. Tok ca en halvtimme med buss til Sunny Beach, beroende på trafikken.
Hotellet var et stort familiehotell, med 5 hotell komplex og 4 poolområden. Meget barnevennlig. Havet alldeles bredvid! God mat, ikke noe problem å finne noe til Wilma. Var ikke mange restaurantene ute på byen som hadde matstol da, det var et minus syns jeg da. Ellers helt konge!
Var billigere enn her hjemme, men kanskje ikke så veldig... Men nok med shopping det blev det [:)]

Om du lurer på noe er det bare å spørre lenemor [;)]

*vet at lillemor var vel der ifjor, om jeg ikke husker helt gale?!*

Jeg var på Sunny Beach da jeg var 18. Jeg trivdes godt, men aner ikke om det var barnevennlig...[8D]

jeg var der i fjor med malin.. i juli.. var der med mamma også.. [:)] vi bodde på sunny beach da det stod på somverst der.. og vi merket ikke noe dritt.. husker ikke hva hotellet het.. men det var ikke noe å anbefale å bo på akkurat det hotellet.. men det var det eneste family hotellet som apollo hadde.. i det området..skal sjekke opp jeg..[:)]

vi stortrovdes der. mye god mat og god drikke.. og god service.. men ikke alle steder inkl hotellet snakket dem så godt engelsk..[&:] og jeg er skikkelig dårlig i bulgarsk[8D] men vi koste oss en uke.......... men.. vi hadde 48 grader på det varmeste da.. hadde skikkelig hetebølge... så malin var inne midt på dagen.. altså.. sov inne..
så mamma og jeg byttet på å være inne med hun!

i tillegg er det billig der.. det koster jo ingenting å leve der.. tror vi brukte på det meste 500 kr på en dag eller noe.. på mat.. så kommer jo all shopingen i tillegg.. [8D] jeg shoppa som en gal..[8D]

Back
Topp