Reiseforsikring

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Har vært ute og reist og kom hjem i dag... Ser at pc`en har fått seg en trykk.. hvordan det har skjedd skjønner jeg ikke for den har jo vært lukket, men skjermen har sprukket så jeg ser ikke noe...

Dekker reiseforsikringen håndbagasje også?? Og er det egentlig lov å sende pc`en i kofferten??

[:)]

Reiseforsikringen dekker vel om du har oppbevart det som er ødelagt, forsvarlig. Så da kan det jo bli en diskusjon om hvorvidt det er oppbevart forsvarlig, om du har hatt det i kofferten. Det meste er lov å sende i kofferten, både kniver og våpen kan sendes der, så lenge du ikke har det tilgjengelig under flygning. Vil ikke tro at PC er noe ulovlig å sende, siden disse tingene kan sendes. [;)]
Men om du har sendt det med kofferten, så vil jeg ikke tro at forsikringsselskapet ditt er spesielt interessert i å dekke det, ettersom det er allmenn kunnskap at koffertene ikke akkurat behandles pent under stuing.
Om du har hatt den i håndbagasjen, så vil de antakelig si at du ikke har passet godt nok på, og at det er din egen feil at den har fått seg en trøkk..
Man må bare ringe de og prøve.....

Man skal ikke sende pc og annet elektronisk utstyr som innsjekket bagasje. Iallefall så dekkes ikke dette dersom det skulle bli ødelagt/ skadet.

Du får kun erstatning for skadet håndbagasje hvis det er kabinpersonalet eller noen i sikkerhetskontrollen som er ansvarlig for den påførte skade.

Jeg hadde den i håndbagasjen... Når jeg gikk gjennom sjekken så åpnet de pc`en og lukket den igjen.. jeg har hatt den i sekken ellers hele veien og ingenting annet er ødelagt nede i sekken så... Jeg har behandlet den fint, så ingenting skulle tilsi at dette skulle skje. Var rimelig overrasket når jeg åpnet pc`en...[&o][&o]

ORIGINAL: Delia

Jeg hadde den i håndbagasjen... Når jeg gikk gjennom sjekken så åpnet de pc`en og lukket den igjen.. jeg har hatt den i sekken ellers hele veien og ingenting annet er ødelagt nede i sekken så... Jeg har behandlet den fint, så ingenting skulle tilsi at dette skulle skje. Var rimelig overrasket når jeg åpnet pc`en...[&o][&o]

Har det skjedd når sekken har blitt stuet inn i hyllene over seteradene da, kanskje? At noen har trykt til med sin egen håndbagasje utenfor din for å få plass?
Jeg vil påstå at hvis du har hatt en PC løst i sekken uten noen form for ekstra beskyttelse, så er den ikke forsvarlig pakket..
Men det er allikevel utrolig kjipt når sånne ting skjer..
Som sagt, man må bare ringe forsikringsselskapet og forklare situasjonen.

ORIGINAL: Pijah

ORIGINAL: Delia

Har det skjedd når sekken har blitt stuet inn i hyllene over seteradene da, kanskje? At noen har trykt til med sin egen håndbagasje utenfor din for å få plass?
Jeg vil påstå at hvis du har hatt en PC løst i sekken uten noen form for ekstra beskyttelse, så er den ikke forsvarlig pakket..
Men det er allikevel utrolig kjipt når sånne ting skjer..
Som sagt, man må bare ringe forsikringsselskapet og forklare situasjonen.

Den er pakket i en slags neopren bag i tillegg... Den som kommer med når jeg kjøpte den (minipc) Hvordan ellers skal man da frakte en slik pc?? 14 lag med bobleplast??

Back
Topp