Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Har i dag funnet ut at jeg er gravid . Men på fredag skal vi reise til Kreta, siden det er veldig tidlig i svangerskapet lurer jeg på om det er noe jeg må gjøre?
Pass på at maten er godt stekt og drikk mye vann,
Du kan sikkert finne ut om det er mere som du bør ta hensyn til med å titte rundt her inne på babyverden
Ellersgod tur høres digg ut
Gratulerer med spire i magen! :)
Har hørt man bør holde seg unna salat i utlandet.. Vet ikke om det gjelder alle plasser da. Ellers må kjøtt være godt stekt, hold deg unna blåskjell og innmat i krabber (klørene kan spises), spekemat, franske oster..
Ellers kan du fint reise til Kreta. Jeg reiste til Praha sist jeg var gravid, da var jeg vel 2.5 mnd på vei og det gikk fint det
Som flere andre har skrevet er det mat du bør holde deg unna, og der vil jeg bare legge til en ting. Vær obs på at det er en god del fiskeslag du ikke kan spise, mener blant annet at man skal holde seg unna alt av fiskeslag fra middelhavet ;)
Vær forsiktig med salat tilfelle det ikke er vasket godt nok, hold deg unna softis og kuleis, tryggeste er å kun kjøpe saftis
Og hvis det er første gang du er gravid burde du sette deg inn i de vanlige anbefalingene med strekt kjøtt, vaske frukt&grønt osv.