reise

Conte§§a

Gift med forumet
vi reiser til rhodos på søndag og driver og planlegger litt. Hav kan vi ha med av mat gjennom sikkerhetskontrollen? Vi kan vel ikke ha med en termos med varmt vann?[:)]

Hmmm... lurer på om barnemat er en av tingene man kan ha med gjennom sikkerhetskontrollen..... Eller tar jeg helt feil nå?

[font=arial-boldmt][font=arial-boldmt][font=arial-boldmt]
Unntak:
– Flytende medisin nødvendig for bruk på reisen.
– Væske som av kostholdsmessige grunner

sto dette på sidene til gardermoen,så forstår det som om det er okei.. men en vet jo aldri[:)]

Tusen takk jenter[:)] Ringte til flyplassen nå.

Melken må være ferdigblandet, ellers så får vi ikke ta den gjennom. Så da man vi evnt ha med en tom termos og få de til å koke opp vann inne på selve flyplassen..

For ferdigblandet melk holder jo ikke særlig lenge[:)]

ORIGINAL: Bambling

Kan du ikke kjøpe sånne kartonger fra NAN? [:)]

Får vi med oss det da??

Jeg har reist med flasker flere ganger! Sist reiste jeg fra Stavanger og da måtte jeg smake på alle 3 flaskene med mme... (ÆSJ!) Men har aldri opplevd å måtte det på Gardermoen. Der sender de det bare rett gjennom med håndbagasjen din

På flyet kan de varme vann til deg når du trenger det. Det var det i alle fall en del som gjorde når vi reiste. Er nok mulig å få noen til å varme vann til deg på flyplassen også om du skulle trenge det.

Hei [:)]

Har akkurat vært ute og reist med lillegutt, og vi hadde med oss utrolig mye mat til han gjennom sikkerthetskontrollen, sviskemos, nan ferdigblanda, pulver til melk. Var ikke noe problem i det hele tatt, ble ikke bedt om å smake på noen av tingene.

God tur [:)]

ha en kjempe god tur og kos dere masse[:D]

Jeg reiste med ferdigblanda gjennom og det fikk helt fint[:)]
God tur, og kos dere riktig masse!!

Jeg har reist mye med fly i det siste og det er virkelig forskjellige regler fra flyplass til flyplass, det er nesten utrolig hvor mange varianter av den væskeregelen det er mulig å lage så godt den forsvinner nå !
Den siste varianten jeg kom ut for var at flaskevann var lov i ubegrenset mengde men ikke brus på flaske..
Så vær oppmerksom på at de reglene som gjelder på Gardermoen kanskje ikke er like på tur hjem.

På Gardermoen sier de at du skal ha alt i en literspose og at man må begrense seg til 1 liter bla,bla men jeg har hatt med meg alt mulig gjennom uten å putte de i posen og de sier ingenting.( Tidligere når regelen var ny opplevde jeg å måtte åpne bagen da avdekket så mye som en lypsyl.) 
Jeg har aldri måttet smake på babymelk på Gardermoen men har fått min dose andre steder. ( reiste senest mandag )

ORIGINAL: Bambling

Kan du ikke kjøpe sånne kartonger fra NAN? [:)]

Den hadde eg med meg,ingen problemer der [:D]

barnemat går greit, men hørt flere som har måttet smake på den..

Måtte le da jeg og gubben var på ferie.. Han hadde 2 ligthere i lomma, fikk kun lov å ta med den ene[:D]..

Da vi reiste til Tyrkia i fjor,haddde jeg kjøpt boller og syltetøy til Adrian...Vi måtte vente litt før foreldene min kom,så jeg hadde med litt nødmat til flyplassen.

Dette glemte jeg helt,og hadde det i sekken igjennom kontrollen!
Men han bare kikket på syltetøyet,og jeg sa jeg hadde helt glemt det var der og at han bare måtte ta det[:)]
Han bare putta det tilbake i sekken og sa god tur han[:D]
Sjekka ikke vannflaska til Adrian heller[8|]

Det er vel sikkert opp til den som står der,om du må smake eller ikke på ting[:D]

Vi var på Gran Canaria i påsken og gikk glatt igjennom sikkerhetskontrollen med både termos med vann, tåteflasker med vann på, pulver og bokser med ferdigblandet nan. Ikke noe problem [:D] Kos dere masse og god tur!! [:D]

Back
Topp