Reise utenlands i svangerskapet

Gopia89

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Vi vurderer å ta en tur til Tallin i påsken. Da er jeg vel 28 uker på vei.

Vet at vi må passe på god forsikring som dekker både avbestilling og hjelp dersom det skulle være nødvendig. Men er det for sent å reise?

Er det andre her inne som skal reise utenlands i svangerskapet? Hvor langt er dere på vei da?

Dere som har vært gravide tidligere; hva er deres erfaring med reising i svangerskapet?

Er det ikke de siste seks ukene av svangerskapet det er for sent å reise? Tror ikke det skal være noe problem :)

Så lenge du er frisk, babyen er frisk og du ikke venter flerlinger så kan du reise frem til 36+0 :) Ved noen unntak frem til 38+0...

Har selv reist ved begge tidligere svangerskap uten problem, så sent som i uke 33. Skal ut å reise to ganger i dette svangerskapet også, i uke 24 og i uke 32 blir det vel...

Syntes ikke det er noe problem å reise under graviditet, men passer jo litt ekstra på hva jeg spiser og sørger for å drikke godt hvis det er varmt :)

Har reist i svangerskapet tidligere, ingen problem. Fløy vel helt frem til grensen sist, så lenge du er i god form og baby har det bra, kan du reise inntil 4 uker før termin.

Vi har planer om å reise rundt samme tid fordi vi vil ha en siste kjærestetur før vi blir en familie :D om man er frisk og ikke har et problematisk svangerskap så er det vel 5 uker før termin de ikke vil ha deg med på fly :)

Jeg skal reise utenlands når jeg er 32 uker på vei. Ser ikke noe problem med det så lenge jeg er frisk :)

Jeg skal reise i uke 25 :) Bodde også i utlandet fra uke 13 til uke 25 sist jeg var gravid :happy: Var heldig å fikk god oppfølging, men mannen min er fra det landet, så det har vel litt å si og.

Jeg skal reise i uke 25 :) Bodde også i utlandet fra uke 13 til uke 25 sist jeg var gravid :happy: Var heldig å fikk god oppfølging, men mannen min er fra det landet, så det har vel litt å si og.

Er mannen din tyrkisk? Tenkte i forhold til nicket ditt ;)

Last edited:
Var på Gran Canaria i uke 33 i ett av svangerskapene. Måtte ha med meg lege-erklæring på att jeg hadde ett Sundt og normalt svangerskap i tillfelle flyselskapene skulle sette ned foten ved påstigning:)

Sjekk opp med flyselskapene.. Det varierer litt hva grensen er. Greit som frøkena over her sier, skaff deg legeerklæring på at alt er som det skal :)

Skal også reise masse
til utlandet framover - både privat og i jobb. Har gjort det de 3 første mnd også. Så lenge man er frisk og tar de vanlige forholdsregler så ser jeg ingen problemer med det!

Tøft :D Vi bodde i Alanya (og var endel i Gazipasa) dere da?

Mannen er fra Adana, men har bodd i Alanya i maaaaange år (som alle andre i Alanya ;) ). Han kom til Norge i 2013, og har bodd her siden. Nærmeste familie bor også i Alanya, så det er der vi reiser når vi er nedover.

Mannen er fra Adana, men har bodd i Alanya i maaaaange år (som alle andre i Alanya ;) ). Han kom til Norge i 2013, og har bodd her siden. Nærmeste familie bor også i Alanya, så det er der vi reiser når vi er nedover.

Lurer på om jeg vet hvem du er :D Tror kanskje jeg har en liiiten anelse, om du er på en gruppe på facebook som jeg også er på:happy:

Lurer på om jeg vet hvem du er :D Tror kanskje jeg har en liiiten anelse, om du er på en gruppe på facebook som jeg også er på:happy:

Det antar jeg ;) Er ikke så mange TWAGS ute og går :) Tror jeg vet hvem du er også.

Har du publisert graviditeten? Hos oss er det enda ikke kringkastet, så fint om du holder det her. :)

Det antar jeg ;) Er ikke så mange TWAGS ute og går :) Tror jeg vet hvem du er også.

Har du publisert graviditeten? Hos oss er det enda ikke kringkastet, så fint om du holder det her. :)

Skal selvfølgelig ikke si det til noen :) Nei har ikke gått ut med nyheten enda:)

Tusen takk for svar :-) da prøver jeg å ordne ferie fra jobben, og bestiller med mulighet for avbestilling just in case

Back
Topp